verandering usb 1.1 naar usb 2.0 bij externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josd82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
hey hallo,

ik heb een externe harde schijf die met een usb kabel met mijn pc verbonden is. De overdracht naar deze schijf is zo laag dat ik vermoed dat de externe schijf op een usb 1.1 poort aansloten zit, hoewel ik zeker weet dat ik usb 2 poorten in mijn pc heb zitten en dat de externe harde schijf usb 2 overdrachten ondersteunt. hoe kan ik dit veranderen of checken. ik heb al geprobeerd dit in mijn bios te veranderen maar die instellen staat verder goed

Help mij (.nl)

gegroet

Via Microsoft was er een hele tijdje geleden ook een update die verband hield met USB. Ik weet niet hoe oud je pc is.
Je moet die USB2 in ieder geval in apparaatbeheer kunnen zien onderaan.

geprobeerd dit in mijn bios te veranderen maar die instellen staat verder goed
Dat schijnt al goed te staan.

in de bios kan ik heb op usb 1.1 of usb 1.1 en usb 2.o zetten op die laatste staat hij. de computer is van jan 2004

Ik heb ook een externe maar het verplaatsen van mappen op de H gaat net zo snel als van C naar D.
Heb je onder app. beheer gekeken?
Je pc is nieuw genoeg om dit te kunnen dus het blijft vreemd.
Welke Windows versie gebruik je?

ik heb bij app beheer gekeken maar wat wil je dat ik daar doe of check dan. ik heb xp home edition

Helemaal onderaan zie je USB controllers staan.
Er staan er bij mij 4 , hubs en nog 3 dingen.
Wat heb jij voor een nummer achter de boven usb controllers staan? Ik heb 24D2, 24D4, 24D7, 24DE.
Je zou zeggen dat je met Windows XP ook gewoon USB moest hebben.

die nummers kan ik nergens vinden. onder het "kopje" usb controllers staan de volgende dingen:
- generic usb hub
- ondersteuning voor usb afdrukken
- standard enhanced pci naar usb-histcontroller
- standard OpenHCD usb Host-controller
- standard OpenHCD usb Host-controller
- Usb-hoofdhub
- Usb-hoofdhub
- Usb-hoofdhub

en als ik die externe harde schijf aanzet ook usbapparaat voor massaopslag

Dan mis je denk ik toch wel iets.
Hier de mijne:
attachment.php

Kijk eens bij je spullen van de pc, je drivers. Misschien ben je wat vergeten te installeren maar heb je het nooit gemerkt en nu wel.

Laatst bewerkt:
bij de cd rom van mijn moederbord zit inderdaad een driver voor usb 2 maar er staat bij dat als je service pack 1 hebt geinstalleerd je die niet hoeft te installeren
ik heb sp1 al geinstalleerd en als ik probeer die driver te installeren geeft hij dit inderdaad aan.

dus hier ligt het niet aan

via deze site heb ik ontdekt dat dat ik inderdaad usb 2 heb standard ENHANCED pci naar usb-hostcontroller dus het moet wel kunnen

ik denk dat het probleem ligt dat ik die intel(R) dingen niet heb. Dus hoe kom ik daar aan dan

Intel is alleen maar het merk van mijn moederbord.
Wat het ook is, je zou het dus op je cd moeten kunnen vinden van het moederbord.

Tsja, als je sp1 al hebt en de driver er niet meer ingaat dan zou ik het ook verder niet weten.

Download eens het programma Everesthome151.
Die geeft je informatie over alles wat op je pc staat.
Misschien komt er iets uit. En anders is het progr. ook wel eens handig.

heb dat programma al gevonden in een andere deel van dit forum idd handig maar wordt er verder niks wijzer uit

als ik trouwens bij everest kijk zie ik wel het volgende bij overzicht

USB2 apparaat nVIDIA MCP2 - EHCI USB 2.0 Controller

moet ik dan op de gok die externe schijf maar ergens in steken en maar proberen ?

Ja, dat lijkt me wel. Misschien heb je de verkeerde USB poort gebruikt. Je merkt het snel genoeg.

Everest dus toch een beetje handig :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan