• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veranderingen in werkblad doorkopieren naar de rest v/d werkbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hai,

ik heb een file met 53 werkbladen, de eerste is het moederblad en de rest zijn de weken van het jaar.

Nu ben ik al de halve nacht mijn hersens aan het kraken hoe ik het voor elkaar moet/kan krijgen dat als ik iets verander in het moederblad het automatisch overgenomen word in de rest van de 52 werkbladen, dus alles wat in het moederblad veranderd word moet 1 op 1 overgenomen worden in de rest van de werkbladen, maar als ik iets in een van de werkbladen wijzig moet die wijziging wel blijven staan.

kan iemand mij misschien op weg helpen,

thanks,

zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien oplossing?

Geef op het moederblad elke cel die je wilt wijzigen
een naam in het naamvak.
Selecteer week 1 t/m 52 met shift (1 en laatste blad aanklikken op de tabbladen)
Ga nu op bv B6 staan van de geselecteerde cellen.
vul cel met = cel B6 van het moederblad (met naam)
Doe dit met alle cellen die gewijzigt moet in week 1 t/m 52

Als je nu in de weken moerderblad iets wijzigt dan gebeurd dit in alle weken maar de weken kun je ook apart wijzigen.
Maak voor elk nieuw jaar een kopie van de master (als deze goed is) en ga daarna wijzigen.

Misschien heb je hier wat aan?

mvg Imod

Klik op de tab van je moederblad.
Houd shift ingedrukt enklik op het laatste blad (week 52)
Alle tabjes zijn nu wit. (excel97)
Pas je moederblad aan, omdat alle tabs gemarkeerd zijn worden de wijzigingen ook meteen op alle gemarkeerde tabbladen doorgevoerd.
Als je klaar bent klik je weer op een van de tabbladen, waardoor de andere tabs gedemarkeerd worden.

Let wel op dat reeds aanwezige gegevens in te wijzigen cellen op de tabbladen ook overschreven worden.
Ook opmaak is op deze manier snel te regelen.

Michel,

Selecteer in het Moederblad alles wat je wilt kopieëren.
Klik op Kopieëren.
Klik op Blad Week2, houdt de Shift-knop ingedrukt en klik op de laatste week.

Klik nu op het menu Bewerken en kies Plakken speciaal,kies in het venster voor "Alles".
Ga weer naar Bewerken-Plakkenspeciaal en kies nu in het venster voor "Kolombreedten".
Klik op cel A1 en klik dan op de tab van Moederblad.

Al je bladen hebben nu dezelfde layout.

Zie ZIP.

Bijlagen

heren,

bedankt voor jullie reactie's ,

de oplossing die jullie hebben aangedragen voldoen/werken, maar waarschijnlijk was ik niet helemaal duidelijk, in de weekbladen 1 t/m 52 word bijgehouden wanneer bv. iemand verlof heeft / ziek is en ook word daar in aangeven op welke plaats/machine iemand te werk gesteld is. Maar omdat er natuurlijk veranderingen van medewerkers gedurende het jaar plaats vinden, wil ik die verwerken in het moederblad en dat dan alle andere werkbladen mee veranderen, zonder dat de al ingevulde/aangebrachte data in de weekbladen ook mee veranderd, eigenlijk is het dus alleen maar nodig dat als ik naam1 verander in het moederblad (Kolom B, H, N) dat deze automatisch die naam1 vervangt in alle weekbladen, en dat bij alle 3 de ploegen

hopelijk is het nu iets duidelijker

Daar heeft Imod de oplossing al voor aangegeven.
Voorbeeld: B6 in week 1 wordt dan =moederblad!B6
Als je alle bladen selecteert en dan dit opgeeft in B6, wijzigen de namen automatisch mee met het moederblad.

Jan,

klopt je hebt gelijk, Imod had de oplossing al aangedragen -------> Imod en Jan thanks

heb nu alleen nog 1 probleempje en dat is dat ik bij elke week de datum in moet vullen onder de betreffende dag (in kolom C,D,E,F,G ----> rij 3 en deze moet kopieren naar de andere 2 ploegen) , is hier een manier voor om dat te vereenvoudigen?

LucB zoals je ziet heb ik de code van jouw "geleend" om via een macro automatisch werkbladen aan te maken -----> Thanks

Michel,

Als in week1 de datums in Rij 3 zijn ingevuld doet de Macro de andere Bladen.

Succes ermee.

Bijlagen

luc

yes you did't again, thanks. :thumb: :thumb: :thumb:

Imod en Jan ook jullie bedankt voor je
bijdrage:thumb: :thumb: :thumb:

bye, and have a nice holiday

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan