Verandern driveletter

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoenRijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Na wat heen en weer partitioneren werkt m'n PC weer precies zoals ik wil. Het enige is dat de oude D-schijf (een aparte 2e harddisk) nu opeens de letter G heeft gekregen. Op deze schijf staat allemaal uitvoer die dus ooit was opgeslagen als D:\........ . Deze kan ik nu met bepaalde programma's (zoals een foto-edit programma. waar je in een keer een hele directory-tree binnehaalt) niet meer bereiken. k zie wel de hoofddirectory maar de subdirectories zijn weg. Als ik drive omzet naar D zou je verwachten dat alles weer als vanouds werkte maar als ik dan de directory met foto's binnehaal lukt dat nog steeds niet. De hoofddirectory blijft G:\........ heten

De hele directory via een image backuppen en daarna de drive van letter wisselen (van G naar D) en dan de image terugzetten, (op D;\ dus) het helpt allemaal niet
alvast bedankt voor een oplossing

Laatst bewerkt:
heb je soms partion magic liggen of kunnen lenen van iemand

dat zit drive-mapper bij daarmee gaat heel simpel

Image terugzetten

Meestal zorgt het terugzetten van een image er voor dat alles weer als daarvoor.

daar gebruikt de mens ook Ghost voor.

Maar je kunt in XP gewoon de drive letter veranderen. Heb je dat al geprobeerd.

Eric

Re: Image terugzetten

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Meestal zorgt het terugzetten van een image er voor dat alles weer als daarvoor.

daar gebruikt de mens ook Ghost voor.

Maar je kunt in XP gewoon de drive letter veranderen. Heb je dat al geprobeerd.

Eric

Ja dat heb ik gedaan, en juist daarna kon ik niet meer bij bepaalde directories (althans niet via MS Dig. Image Library) Ook niet als ik de directory opnieuw binnenhaakde. Hij zag dan wel de hoodfdirectory maar dat was alles. DSe subdirs werden niet gezien

Coen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan