Hallo,
Voor een projectje heb ik een lijst van 80 verantwoordelijke personen. Deze lijst bestaat uit drie kolommen:
Nu wil ik heel graag in een 20 tal werkbladen, in een lijst met gegevens, aanduiden wie daar verantwoordelijk voor is.
Op dit moment heb ik in de eerste kolom de gegevens, in de tweede kolom met behulp van een gegevensvalidatie de naam. Vervolgens heb ik in de twee opvolgende kolommen met behulp van verticaal zoeken ingesteld dat excel dan automatisch het telefoonnummer en emailadres zoekt.
Nu heb ik echter het probleem dat als ik een naam verander, hij ipv de goede telefoonnummers en emailadressen, gewoon willekeurige gegevens pakt.
Daarnaast wil ik eigenlijk ook graag dat als ik een naam verander in de lijst van 80 (bijvoorbeeld Persoon A vervang ik door Persoon 1 dat in alle 20 tabbladen de persoon A wordt vervangen door Persoon 1 met het nieuwe telefoonnummer en e-mailadres.
Is dit mogelijk?
Alvast bedank.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Voor een projectje heb ik een lijst van 80 verantwoordelijke personen. Deze lijst bestaat uit drie kolommen:
- Naam
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Nu wil ik heel graag in een 20 tal werkbladen, in een lijst met gegevens, aanduiden wie daar verantwoordelijk voor is.
Op dit moment heb ik in de eerste kolom de gegevens, in de tweede kolom met behulp van een gegevensvalidatie de naam. Vervolgens heb ik in de twee opvolgende kolommen met behulp van verticaal zoeken ingesteld dat excel dan automatisch het telefoonnummer en emailadres zoekt.
Nu heb ik echter het probleem dat als ik een naam verander, hij ipv de goede telefoonnummers en emailadressen, gewoon willekeurige gegevens pakt.
Daarnaast wil ik eigenlijk ook graag dat als ik een naam verander in de lijst van 80 (bijvoorbeeld Persoon A vervang ik door Persoon 1 dat in alle 20 tabbladen de persoon A wordt vervangen door Persoon 1 met het nieuwe telefoonnummer en e-mailadres.
Is dit mogelijk?
Alvast bedank.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Laatst bewerkt: