Verbatim externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disconnected999

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Beste mensen,

Vanmiddag was ik bezig met data overzetten naar de externe harddisk. Tijdens dit proces liep de PC vast, waardoor er schijnbaar een probleem optrad.

De computer werd opnieuw opgestart, helemaal geen probleem verder. Ik zet mijn externe HD weer aan en ik kom niet in de schijf. Ik krijg de melding:

'G:/ is niet toegankelijk.
De parameter is onjuist.'

Tegelijkertijd krijg ik de melding:

'De schijf in station G: moet voor het in gebruik nemen geformatteerd worden.'

Formatteren Annuleren

Ik heb de externe HD al een tijdje en er staat bovendien 200Gb op, die ik ABSOLUUT niet kwijt mag raken. Ik ben er in geslaagd in de externe HD te komen met behulp van het programma 'Testdisk'. Dit zijn de stappen die ik ondernomen heb:

In Testdisk heb ik de stap gedaan: 'Create (a new log file)'
'VERBATIM G:\' gemarkeerd en verder gegaan
'Intel' gemarkeerd en verder gegaan
'Analyse' gemarkeerd en verder gegaan
'Quick search' gemarkeerd en verder gegaan
Should TestDisk search for partition created under Vista ? [Y/N] (answer Yes if ensure)
'Y' gekozen en vervolgens is de mijn Externe HD met FAT32 groen aangegeven.
'Write' gemarkeerd en verder gegaan
'Write partition table, confirm ? (Y/N)'
'Y' gekozen en vervolgens moet ik opnieuw opstarten.

Mijn externe HD is onder 'Deze Computer' niet zichtbaar onder de naam 'VERBATIM', maar zichtbaar als 'Lokaal Station G:'. Als ik Lokaal Station G: aanklik dan krijg ik dus die format melding, die ik niet wil uitvoeren. Ik start de PC opnieuw op en

In Testdisk ga ik de volgende stappen nemen: 'Create (a new log file)'
'VERBATIM G:\' gemarkeerd en verder gegaan
'Intel' gemarkeerd en verder gegaan
'Advanced' gemarkeerd en verder gegaan
De HD staat gemarkeerd en ik kies voor 'Boot'

Hier staat dat de Boot sector OK is
Ook de Backup boot sector geeft OK aan
Sectors are identical

A valid FAT Boot sector must be present in order to access any data; even if the partition is not bootable.

Ik kies voor Rebuild BS

Nu gaat TestDisk zoeken naar FAT table. Ongeveer op 33% krijg ik de melding dat de Externe HD klaar is voor gebruik. Via Deze Computer kan ik in mijn HD komen en alles staat erop, wat erop moet staan. Eind goed al goed? Niet dus.. Als ik de powerknop van mijn externe HD uitzet en weer aanzet staat het bij Deze Computer niet onder de naam 'VERBATIM' maar onder 'Lokaal Station G:'. En ik kom er weer niet in. Ik krijg dus weer de 2 meldingen die bovenaan dit bericht staan. Er moet denk ik nog een stap gebeuren in TestDisk, vermoedt ik? maar wat moet er gebeuren?

Moet ik 'Write Image' markeren of moet ik 'Repair BS' kiezen??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Even voor de duidelijkheid. De harddisk is niet kapot maar onleesbaar, maar ik kan er dus via TestDisk wel inkomen maar er moet nog een afsluitende stap gebeuren, denk ik.

Met vriendelijke groet,

Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan