• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbergen bepaalde opties bij een keuzelijst en niet tonen van opties in keuze lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Axelj

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje in een excel bestand.
Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is of niet.
Het gaat om het volgende.
In mijn sheet heb ik enkele dropdown menu's die ik gebruik.
Nu wil ik wanneer ik het type kies dat hij een deel van de sheet niet laat zien waar gewenste opties staan.
Verder heb ik meerdere dropdowns waar dezelfde keuzes in staan. Nu wil ik ervoor zorgen dat als ik bijvoorbeeld bij de eerste voor bijvoorbeeld A kies dat hij in de 2e dropdown niet meer beschikbaar is enz.
Misschien niet duidelijk uitgelegd, maar kon het niet beter formuleren.
Vandaar even het bestandje als bijlage.

Bekijk bijlage Isolatie testbestand.xlsx
Groetjes.

Hallo Axelj,

Is dit bestand een sjabloon? Anders komt er een stukje vba code aan te pas.
F17 t/m F21 houden hun laatst ingevoerde waarde vast, staat een beetje raar;) Dus als in E16 niets staat, moeten deze cellen ook leeg zijn.

P.S.
Moeten de cellen F17 t/m F21 alle 5 ingevuld worden bij "Minimaal (lage kosten)"?

Laatst bewerkt:
Doorzoek dit forum.
Een vraag dat een optie in de keuzelijst niet meer beschikbaar mag zijn als het eenmaal is gekozen, is onlangs hier nog aan de orde geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan