• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbergen tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Nu weet ik dat ik de kolommen om verschillende reden kan verbergen. Nu wil ik echter dat bijv ik de kolommen A tot F gebruik de rest dat ernaa staat helemaal niet zichtbaar is. Dus bijv gewoon geklerd vak zonder de mogelijkheid om daar ook maar iets in te vullen. Ben het helemaal kwijt hoe dat nou moet. Wie Help Mij?

Selecteer alle cellen waar wel iets in mag getypt worden. Daarna Celeigenschappen => Beveiliging => Geblokkeerd uitvinken.
Daarna Extra => Beveiliging => Blad beveiligen. Kan eventueel met een wachtwoord.
De formules .... info die in die cellen staan, kan je in het wit zetten, zodat ze moeilijker zichtbaar zijn.

En nog beter is natuurlijk alles waar men niet aan mag komen in een ander blad zetten, en dit blad verbergen.

Echt veilig kan je een excelbestand echter niet maken

Luc

de Tabellen

"Selecteer alle cellen waar wel iets in mag getypt worden. Daarna Celeigenschappen => Beveiliging => Geblokkeerd uitvinken.
Daarna Extra => Beveiliging => Blad beveiligen. Kan eventueel met een wachtwoord.
De formules .... info die in die cellen staan, kan je in het wit zetten, zodat ze moeilijker zichtbaar zijn" zeg je.. maar wat betreft die formules...die kan je bij beveiliging onder het kopje "geblokkeerd" staat kopje "verborgen" en dat zorgt ervoor dat de formules niet te ien zijn tijdens een beveiligd werkblad. Maar myn probleem is echt om de letters bovenaan weg te krijgen. Heb zo'n bestand wel eens gehad, maar weet niet meer hoe dat ging.

Ja... Extra => Opties => Tabblad 'Weergave' en daar het vinkje weghalen bij Rij en kolomkoppen.

Of...

Te verbergen kolommen selecteren (Met je muis over de kolomkoppen slepen), er rechts op klikken, en kiezen voor 'verbergen'.

Maar dit laatste raad ik niet echt aan.
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb al berichten gehoord, waarbij het bestand plots enorm in grootte toenam door het verbergen van die kolommen, of rijen.

Luc

voorbeeldje

Ter illiustratie een voorbeeldje bijgevoegd waarin diverse mogelijkheden verwerkt zitten om gegevens wel of niet te tonen.
Plaats alle bestanden in dezelfde map en start de excelsheet met macro's ingeschakeld.
Om te zien hoe het werkt moet je starten met macro's uitgeschakeld.
Ik heb een aantal regels uitgeschakeld (verversing van gegevens, koppeling database) omdat dat soms foutmeldingen kan geven afhankelijk van wat wel en niet op je pc geïnstalleerd is.
Het voorbeeld laat wel zien hoe je welkbalken, kolom- en rijkoppen verbergt, etc. en hoe je dit ook weer hersteld als je de sheet verlaat. Dat laatste is ook belangrijk omdat je anders de eigen instellingen vande gebruiker om zeep helpt.
Het voorbeeld komt uit een excel vba cursus voor Excel97.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan