• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbergen van cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jur84
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jur84

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Ik heb een vraag met betrekking tot verbergen van cellen.
In een algemeen blad waar allerlei gegevens verzameld worden, worden verschillende als "0" ingevuld, wanneer ik dit blad ga printen wil ik graag dat deze rijen niet meegeprint worden. Is hiervoor een standaardcommando of weet iemand hoe dit moet.

Voorbeeld

product: aantal: prijs:
a 2 10
b 0 0
c 3 20

Mijn vraag concreet is dus als ik ga printen wil ik het volgende zien uitgeprint worden:
product: aantal: prijs:
a 2 10
c 3 20

Is dit mogelijk???

Alvast bedankt,

Jur

Gebruik een Autofilter hiervoor. Selecteer je gegevens en zie dan bij het menuutje Data.

Maar vervolgens blijft de cellen met de nul gewoon staan ik wil alleen in mijn printversie daadwerkelijk de rijen zien die van invloed zijn dus in het voorbeeld moet product b verdwijnen! en met de autofilter kan je niet zeggen b moet weg omdat hij "0" heeft

marco

Kan je dit ook in een macro toepassen??

Sorry ik weet dat ik vervelend ben maar ben niet zo goed in excel.

Probeer eens je handelingen op te nemen met de macro recorder.
nu heb je je code in een macro :)

Deze kun je handmatig aanpassen aangezien deze niet geheel efficient door Excel wordt gemaakt.

Groet,
Ferenc

Het was me al gelukt met de autofilter, maar ik een standaard formulier aan het maken dus mensen die helemaal geen verstand hebben van excel moeten hiermee ook kunnen werken dus door middel van op een button drukken is dat gemakkelijker. Kan dat via macro want opnemen en dan de stappen uitvoeren doet hij niet!

Het was me al gelukt met de autofilter, maar ik een standaard formulier aan het maken dus mensen die helemaal geen verstand hebben van excel moeten hiermee ook kunnen werken dus door middel van op een button drukken is dat gemakkelijker. Kan dat via macro want opnemen en dan de stappen uitvoeren doet hij niet!

Ga eens rondsnuizen in de posts van Toverkamp. Daar zit zeker bruikbaar materiaal tussen qua bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan