• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verbergen van lint & knoppen en dit zo houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueberry013

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Hallo,

Ik heb volgende code voor verbergen van het lint bij opstart.

Code:
Private sub Workbook_open()

Application.DisplayFullScreen = true
ActiveWindow.DisplayHeadings = false
Application.DisplayFormulaBar = false

FormPlanning.show

End sub
Dit werkt heel goed, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik mijn werkboek verklein dit ook zo blijft?
En dat ik mijn lint en knoppen te zien krijg bij drukken op Ctrl + een andere toets (bv. 4)

Alvast bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je maakt een andere macro waarmee je alles terug hersteld.
Druk in je werkblad ALT-F8 en je krijgt je macroscherm, selecteer de betreffende macro en klik op opties.
Nu kan je er een sneltoets aan verbinden, echter kan je enkel letters gebruiken en geen cijfers.

Waarom je nog eens een topic opent over hetzelfde is mij een raadsel en ook niet toegestaan. Volgende keer graag bij 1 topic houden. Ik heb de andere nu gesloten.

Dit lukt niet...

Ôp het moment dat ik mijn venster verklein, zijn de knoppen er weer... als ik terug vergroot blijven ze staan...

Bedoeling is dat in de verkleinde versie ook zonder knoppen is...

Ik zou de knoppen enkel mogen oproepen met een CTRL-G druk...

nee, dit soort controls zijn lastig goed te regelen.. en daarnaast word het afgeraden om dit soort zaken in macro's te verwerken omdat je gaat zitten klooien met de voorkeursinstellingen van gebruikers die na het werken met jou sheet worden geconfronteerd met een andere instelling van hun excel als voordat ze met jou sheet werkte..

mbt tot de code die je hier hebt gezet.. op zich is het logisch dat het niet werkt omdat alles wat je doet is full screen inschakelen, daarbij worden standaard al een aantal zaken verborgen en als je dus van fullscreen teruggaat komen die weer net zo hard terug.

maar misschien is een belangrijker vraag wat is de reden dat je dit allemaal wilt uitschakelen? welk probleem wil je daarmee oplossen?

misschien is het beter om bepaalde handelingen die je wilt voorkomen, te blokkeren in eventmacro's of via de sheetbeveiliging te voorkomen. dan zit je niet met de gebruikersvoorkeuren te prutsen.

Het oogt gewoon een beetje mooier... :-)

Misschien instellen dat ik niet kan verkleinen? maar ik zou wel moeten kunnen minimaliseren. Kan ik misschien instellen dat het enkel gemaximaliseerd of compleet verkleind wordt?
en hoe kan ik dat misschien doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan