Verbergen van paragrafen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Office versie
Excel 365 NL Insider
Ik heb een standaarddocument dat door meerdere mensen gebruikt wordt. In het document staat o.a. projectinformatie, en alle informatie over bepaalde stoffen waarmee gewerkt wordt.

Nu is niet elke paragraaf voor elke persoon van toepassing.

Weet iemand een mogelijkheid zodat de gebruiker bepaalde paragrafen "aan/uit" kan zetten.

Bij voorbaat dank voor de tips.

Laatst bewerkt:
Een tekst kun je niet 'aan/uit' zetten. Hooguit kun je tekst verbergen of niet. En dat is ook bepaald niet waterdicht, want je kunt met de knop Weergeven verborgen tekst weer gewoon (gestippeld) zichtbaar maken. Of afdrukken.

Weer zichtbaar kunnen maken is op zich geen probleem voor mij.

Is het ook mogelijk om het verbergen middels een macro te koppelen aan bijvoorbeeld een checkbox? Aan = tekst zichtbaar, Uit = tekst verborgen.

Ik gebruik de truc zelf i.c.m. een formulier waarin opties aan of uitgezet worden. Dus dat kan in ieder geval. Als je de 'oude' checkboxen gebruikt kun je daar ook wel macro's aan hangen, maar die zijn wat minder 'sophisticated' als een formulier. Daar staan een aantal keuzelijsten op (Checkbox#) en een knop butOK. In het document heb ik de betreffende regels in een tabel staan, en elke tabelrij heeft een Bookmark. De naam van de bookmark staat in de TAG eigenschap van het selectievakje, De code loopt door de selectievakjes, leest de Tag uit en kijkt of de waarde aan-of uit staat, en op basis daarvan wordt de tekst zichtbaar gemaakt of niet.

Code:
Private Sub butOK_Click()

Application.ScreenUpdating = False
    If ActiveDocument.ProtectionType = wdAllowOnlyFormFields Then
        ActiveDocument.Unprotect Password:=sPassword
    End If

ActiveWindow.View.ShowHiddenText = True
    For i = 1 To 5
        ShowBookmark Me("chkBox" & i).Tag, Me("chkBox" & i).Value
    Next i
    ActiveWindow.View.ShowHiddenText = False

If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then
        ActiveDocument.Protect Type:=wdAllowOnlyFormFields, NoReset:=True, Password:=sPassword
    End If
    Application.ScreenUpdating = True
    Unload Me

End Sub

In de lus wordt een functie ShowBookmark aangeroepen. Die voert het eigenlijke werk uit:

Code:
Function ShowBookmark(BoekMark As String, Waarde As Boolean)
    Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:=BoekMark
    With Selection
        .Font.Hidden = Not Waarde
    End With
End Function

Ik zal eens wat experimenteren. Bedankt voor de reactie tot zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan