Verbinden met E-tech router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piepongwong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
2
Hallo.

Laatst wilde ik port forwarden, maar ik wist het wachtwoord van de router niet meer, dus heb ik de router gereset, met als gevolgd dat alle internet instellingen ook gereset waren.
Toen ik met de router wilde connecten onstonden de volgende problemen.
De standaard gateway komt niet overeen met wat in het boekje staat en ipconfig/renew wordt geweigerd.
Als ik in mijn verbindingen kijk staat er wel dat ik verbinding heb met de router, maar als ik vervolgens ga pingen gaat het mis.
Nu staat er zelfs helemaal niks bij de standaard gateway!
Dus nu de vraag: hoe kom ik in mijn router/of hoe laat ik de ip van mijn standaard gateway overeenkomen met die van mij router ?

Wat gegevens:

E-tech adsl router
Op meerdere computers geprobeerd
Het ip zou moeten zijn 10.0.0.2
 
Bedankt voor je reactie, maar nee het is niet echt hulpzaam.
Het probleem is namelijk dat op de 1 of andere manier mijn router niet het goede ip adres heeft:

ms dos: ipconfig:

Ethernet-adapter Lan verbinding

Verbindingsspec. Dns achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres. . . . . . . . : fe80::31c3:19c9:9140: dcb8%9
Automatisch geconf.IPv4-adres . . . : 169.254.220.184
Subnetmasker. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . . . .:

Bij standaardgateway staat niks!!! eerst stond er iets wat begon met 169 nog wat.Bij de router zelf brand het lampje van LINK, maar ACT staat uit.
Als ik ping naar 10.0.0.2 gaat het ACT lampje wel knipperen en als ik meerdere computers aansluit op de router zie ik die wel onder het netwerk..Ik kom alleen die router maar niet in !

Als ik nu ping naar 10.0.0.2 komt er te staan : antwoord van 192.168.1.254 De doelhost is niet beschikbaar
 
Laatst bewerkt:
je krijgt idd geen ip-adres van de router
Kijk eens bij de instellingen van je netwerkkaart of je een dynamisch adres krijgt, dus dat je geen vast ip-adres hebt.
even voor de duidelijkheid, heb je XP of Vista, maak je via utp kabel verbinding of draadloos??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan