Verbinden met een extern bureablad

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbakker1

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Beste mensen,

ik had even een vraag over het verbinden met een extern bureablad.
op het moment ben ik een computer aan het instaleren en ik probeer er achter te komen hoe ik er voor kan zorgen dat als de computer opstart gelijk het inlog scherm van het exteren bureaublad verschijnt. Ik heb al geprobeert om de MSTSC snelkopeling in het opstart menu te zetten maar dat werkt niet echt zoals ik het wil

Alvast bedankt

T. Bakker

Beste mensen,

ik had even een vraag over het verbinden met een extern bureablad.
op het moment ben ik een computer aan het instaleren en ik probeer er achter te komen hoe ik er voor kan zorgen dat als de computer opstart gelijk het inlog scherm van het exteren bureaublad verschijnt. Ik heb al geprobeert om de MSTSC snelkopeling in het opstart menu te zetten maar dat werkt niet echt zoals ik het wil

Alvast bedankt

T. Bakker

Niet mogelijk, waarschijnlijk is er wel iets van software wat het mogelijk kan maken, maar niet bij mij bekend. Een thin client OS is een goed alternatief, mits je een server met ftp mogelijkheid hebt waar het script op kan draaien.

oke, ik heb het inderdaad wel op een thinclient zien gebeuren maar dacht dat het meschien ook wel moggelijk was bij gewoon windows XP

iemand meschien een idee waar zulke software staat ? laaste paar dagen google afgespeurt maar vrij wenig gevonden

Alvast bedankt

T.Bakker

Als je de computer alleen als thinclient wilt gebruiken, kun je in het register aanpassen dat mstsc.exe wordt gestart ipv explorer.exe

Het register aanpassen doe je door op start te klikken, kiezen voor uitvoeren, regedit intypen en ok klikken. Je gaat dan naar HKey Local Machine -> Software -> Microsoft -> Windowns NT -> Current Version -> Netlogon. Daar dubbelklik je op Shell en verander je explorer.exe in mstsc.exe

Als je nu opnieuw opstart, krijg je direct het Remote Desktop scherm te zien, in plaats van het bureaublad.

Als je dit weer ongedaan wilt maken, druk je (terwijl het Remote Desktop scherm in beeld staat) op ctrl shift en esc. Je komt nu in Windows Taakbeheer. Daar kun je kiezen voor bestand -> uitvoeren en typ je regedit in. Nu kun je bovenstaande waarde weer terug veranderen in explorer.exe

als ik naar HKey Local Machine -> Software -> Microsoft -> Windowns NT -> Current Version -> Netlogon ga is Netlogon niet te vinden ?
zou het meschien ook kunnen werken met een van deze ?
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run

Ik moet ook van die wijn afblijven, ik bedoelde winlogon ipv netlogon

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan