Verbinden met netwerk met sterkste signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Hoi,

ik heb hier thuis twee draadloze netwerken. De ene router staat beneden, de andere helemaal boven. Is het mogelijk om met m'n MacBook Pro automatisch te verbinden met het netwerk met het sterkste signaal? Nu wissel ik steeds handmatig van signaal als ik met mijn laptop van boven naar beneden ga of andersom.

MacBook Pro 13' 2,3 GHz i5
OS X Snow Leopard 10.6.7

mvg jonas

Hoi, Sanj123
Zoals je beschrijft heb je 2 gescheiden draadloze netwerken. Om het sterkste signaal te ontvangen zou ik voorstellen om die tweedeling van netwerken op te heffen door deze bij elkaar te voegen tot 1 groot netwerk wat van boven tot beneden loopt. Dan maakt het niet uit waar je zit; boven of beneden. Je hoeft niet te wisselen van netwerk en dus sterkste signaal te kiezen.

Welke routers gebruik je?
Want met Airport Extreme en een Airport Express gaat dat heel makkelijk via de configuratiesoftware.

Ik heb voor boven een Belkin router en beneden een Sagem, de modem van Belgacom. Die verwerkt ook het tv-signaal en zendt dus ook wifi uit.. Hoe zou ik die dan moeten samenvoegen? Want nu is de Belkin ook reeds verbonden met de Sagem.

Wat ik bedoelde met het samenvoegen van beide netwerken, is de de netwerknaam gelijk maken. Dus het wifi-netwerk van de Sagem behoud je. De Belkin zou je zo moeten configureren dat hij het netwerk 'verlengt' tot boven. Dus dan heb je 1 netwerknaam.
Als ik het vergelijk met mijn situatie. Ik heb een Airport Extreme waar mijn ADSL-modem aan hangt (in de meterkast). Een Airport Express heb ik in de woonkamer zitten. Die Express moet dus hetzelfde netwerk verlengen vanuit de meterkast (Extreme) naar de woonkamer. Daarmee heb ik door het hele huis hetzelfde netwerk.
In De Express moest ik de zogenaamde 'brug-modus' aanzetten. Ook de Express kreeg een IP-nummer van de Extreme en had dezelfde Router ingesteld als de Extreme had, wat die weer kreeg van het modem.
Dus jouw Belkin is in mijn voorbeeld de Express. De Sagem is de Extreme.
Heb je anders een type nummer van de Belkin? Dan kan ik misschien zoeken naar de juiste instellingen die je moet aangeven als je ook de Belkin in een 'brugmodus' wilt zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan