verbinden met UTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Ik heb 2 laptops thuis en tussen die 2 wil ik een link maken dmv een UTP kabel...

beiden hebben een UTP aansluiting, en de kabel is voorgeproduceerd dus er kan geen fout zitten in de volgorde van de kabels...

maar nou vraag ik me af hoe ik deze 2 laptops duidelijk moet maken dat ze bestanden moeten delen dmv deze kabel.

de lampjes branden van de 10 mb/sec en de 100mb/sec, maar als ik in command ga kijken met het commando netstat kan ik niks vinden van een verbinding met mijn andere laptop (ik weet niet of dit uberrhoubt te zien is als er nog geen verbinding is gelegd)

maar in ieder geval,
hoe moet ik mijn kaart aanpassen zodat ik deze 2 laptops kan laten delen?

met vriendelijke groet,
Mark Straatman
 
elk heeft een eigen netwerkkaart en je doet er een normale utp kabel tussen.
dat gaat niet lukken dat moet een cross kabel zijn.
 
Hoi,

Inderdaad zoals puppie zegt. Hier vond ik nog een handleiding hoe je dat instelt met een crosscable
Zelf heb ik deze omdat ik wel eens bij mensen kom die de netwerkkaart als 'bezet' hebben en er toch een directe verbinding moet zijn. Je legt simpel een netwerkverbinding tussen twee computers middels de usb-aansluitingen.


....ik weet niet of dit uberrhoubt te zien is ...

... en even 'terzijde': hoop niet dat je 't me kwalijk neemt .... maar dit is een Germanisme. Je schrijft het als volgt: 'überhaupt'.
Ik kan voor dit 'lelijke' woord soms ook geen goeie Ned. vertaling bedenken en gebruik het af en toe maar .... ;)
 
goed, ik heb nu een crosscable beschikbaar, en wilde mijn IP veranderen naar 192.168.0.1 (SNM=255.255.255.0) maar dit lukte niet (mijn draadloos was daarna verbroken...)

beiden computers zijn vista... meot ik hiervoor nog een programma installeren, of is ip veranderen van beiden computers genoeg?

Teun, tnx voor de melding, maar dat was niet mijn vraag ;)

grts Mark
 
goed, ik heb nu een crosscable beschikbaar, en wilde mijn IP veranderen naar 192.168.0.1 (SNM=255.255.255.0) maar dit lukte niet (mijn draadloos was daarna verbroken...)

beiden computers zijn vista... meot ik hiervoor nog een programma installeren, of is ip veranderen van beiden computers genoeg?

Teun, tnx voor de melding, maar dat was niet mijn vraag ;)

grts Mark

Kortom:

http://usb-kabels.centralpoint.nl/belkin/f5u254ea/usb_20_direct_connect/

Dit werkt, zonder je bestaande netwerkverbindingen te 'verstoren' en bovendien sneller .....

Wellicht uiteindelijk tóch een antwoord op je vraag :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan