Verbinden PC via Asus adapter met Nokia 6233 mobieltje lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

downunder

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Dag allemaal,

Ik probeer mijn Nokia 6233 mobieltje met mijn nieuwe PC (Windows 7) te verbinden. De oude dongle die foutloos met mijn oude PC werkte bleek niet meer op de nieuwe te installeren, dus nieuwe bluetooth adapter gekocht. Asus USB-BT211 (2.1).
Volgens Windows 7 is de adapter correct geïnstalleerd. Mijn mobieltje staat keurig op Bluetooth AAN en WAARNEEMBAAR. Een wachtwoord heb ik nooit nodig gehad bij de vorige koppeling. Toen Windows mijn mobieltje netjes vond vroeg het om een wachtwoord. Net als al die anderen heb ik verschillende standaard wachtwoorden geprobeerd... niemendal. PC herstarten. Niemendal. Nu vindt Win 7 mijn mobieltje helemáál niet meer. Gezocht op mijn mobieltje naar andere bluetooth apparaten. Niemendal. De naam van de oude computer verwijderd. Nop.
Wie weet er raad? :o
Bijvoorbaat hartstikke bedankt!

Downunder

update

Nog geen reacties.
Dan maar even zelf de status updaten voor de volgende ploeteraar...
De reden dat Windows 7 mijn telefoontje niet kon vinden was, dat ik de PC niet waarneembaar had gezet in het aanvinkvakje bij Configuratiescherm-Bluetoothapparaten.
Daarna ben ik EERST met mijn Nokia de PC gaan zoeken en heb DAAR een wachtwoord ingesteld voor de koppeling, want Windows 7 vraagt altijd om een wachtwoord, ongeacht hoe bejaard je mobieltje ook is. Tenslotte bij Win 7 dat wachtwoord ingevuld en klaar is Kees Onnozelaar.
Jaahaa, dat dacht je hè?. Vroeger bij Blue Soleil kreeg ik zo'n fraai beheerschermpje dat helemaal voor zich sprak. Asus dus niet. Asus zegt gewoon: Gebruik het File Transfer programmaatje en je kunt bestanden heen en terug verplaatsen. Nou? Waar is dan die knop? Ik denk dat ik de software van Asus nog eens opnieuw installeer, want ik zou toch iets van een beheerschermpje moeten krijgen...
Hallooo.. is daar iemand... (echo..echo..)....... :eek:
Wie werkt er nog meer met ASUS bluetooth adaptertjes? Kun je me misschien een beetje helpen?
BEDANKT
Downunder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan