verbinden van internet valt weg in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Heey, wij hebben thuis een netwerk dat zorgt voor alle internet verbindingen, alleen er is een probleem, wanneer er langer dan 2 of 3 uur niet van het internet gebruikt word gemaatk, gaat een van de netwerkkaarten in een soort van slaapstand, we moeten dan eerst de server van ons in de meterkast resetten voordat we weer internet hebben?

Wie :confused: kent dit probleem?

Schakel de energiebesparende stand van je netwerkkaart uit onder apparaatbeheer

Waar kun je dit precies vinden , we hebben gezocht, maar het is even onvindbaar! :rolleyes:

Hardware>apparaatbeheer>rechtsklikken op je netwerkkaart en dan naar [eigenschappen] tabblad [geavanceerd]

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 28
Configuratiescherm-->Systeem-->Hardware-->Apparaatbeheer-->Netwerkadapters dan met rechtermuisknop klikken op je netwerkkaart-->Eigenschappen-->energiebeheer

Overigens heeft niet elke netwerkkaart deze optie

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 24
Zo te zien heeft jouw netwerkkaart geen energiebesparende stand. Dat zou dus niet de oorzaak van je probleem moeten zijn. Zoals ik al zei: niet elke kaart heeft die optie.

Even iets anders, dat ding in je meterkast, is dat een server of bedoel je je router?

wij noemen het een server, maar het is een router volgensmij

een router is toch een ding, dat het internet verdeeld over meer pc enzo en het beveiligd?

Yep, dat is je router. Een klein kastje waar je pc's mee verbonden zijn. Het kan evt een draadloos apparaat zijn .

Omdat je aangeeft dat één van de pc's problemen heeft hoeven we het in principe niet in de router te zoeken. Anderzijds is het vreemd dat de andere pc geen last heeft terwijl de pc die wel problemen heeft het weer doet zodra de router gereset wordt. Dat klinkt allemaal wat tegenstrijdig.

Welk merk en type router is het? In je eerste bijlage heb je een venster afgebeeld dat overlapt word door andere. Kun je van dat venster nog even een afdruk maken? Zie mijn bijlage

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    8,8 KB · Weergaven: 31
Laat ik mij even wat verduidleijken, het probleem is in alle pc, wij hebben een pc die in de meterkast staat en die voor onze internetverbinden zorgt via zo'n kastje. Wanneer het internet 2 of 3 uur niet gebruikt is dan moeten we dus die pc in de meterkast resetten en daaarna hebben alle pc weer internet

Wat voor clipboard wil je precies dezelfde? :confused:

In je eerste bijlage staat een venster dat ik niet helemaal kan zien. Dat is het venster wat ik hiervoor heb meegestuurt. Dat venster daar wil ik graag een afdruk van.

Wat je meterkast betreft; daar staat een pc en een router?, Nou is een meterkast doorgaans niet de meest geschikte locatie voor een router en al helemal niet voor een draadloos exemplaar. Aan het venster te zien heb jij een draadloos exemplaar omdat ik op je afdruk "SSID" zie staan. Routers in een meterkast kunnen last hebben van "De kooi van Faraday"

Nee, hij is niet draadloos, en uhmm

Ik kan nu effe geen clipboard plaatsen, sorry :confused:

Maar zou jij verder het probleem nu weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan