verbinding adsl valt na paa minuten steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
de verbinding van mijn alcatel speedtouch usb modem valt elke keer als ik op internet of de mail bekijk al na en paar minuten weer weg.
als ik dan een andere pagina open dan krijg ik weer de fenster met verbinding maken.
bij de instellingen heb ik al gekeken maar volgens mij staat daar alles goed
het enige wat volgens mij verkeerd zou kunnen zijn is dat als ik op de knop verbindingen en dan naar eigenschappen ga dan staat er : verbinding maken via isdn kanaal- alcatel etc
terwijl er geen isdn verbinding is. alleen een adsl.
wie weet wat hier de fout kan zijn en wat ik kan veranderen?
 
Een soort groene platvis, zo ziet dat modem eruit. Heb je die? (ik kan zo gauw geen plaatje vinden als voorbeeld)
 
hallo
we hebben de wijnrode rog
verdere installatie is xp pro met amd 1800
werkt die link daar ook bij? en wat is het probleem dan met die groene rog geweest?
 
Verplaatst van 'Overige Software' naar ==> 'ADSL verbinding'
 
Dan heb ik eigenlijk geen echte oplossing meer. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het probleem door spyware komt. Bij www.download.com kun je adaware en spybot downloaden. Na het installeren moet je eerst updaten en daarna de check doen.

Het heeft wel goed gewerkt neem ik aan.
 
ja het heeft wel goed gewerkt
en ad-aware word regelmatig uitgevoerd
via via hoorde ik dat het ook aan de spanning van de meegeleverde adapter kan liggen, als deze te laag is gaat ie ook steeds uit
ik hoopte dat het een software of instellings fout zou zijn
welke instellingen kunnen bijvoorbeeld nog niet goed staan en waarom staat er verbinding maken via isdn speedtoch etc als er geen isdn aanwezig is.
 
Ik heb echt geen idee. Ik heb zelf ook nog nooit zo'n rode modem geinstalleerd, dus ik weet ook niet wat je te zien moet krijgen.

Ik hoop dat iemand anders je nog verder kan helpen. Anders kun je ook je provider nog bellen. Die weten wellicht iets meer.:)
 
ja het heeft wel goed gewerkt
en ad-aware word regelmatig uitgevoerd
via via hoorde ik dat het ook aan de spanning van de meegeleverde adapter kan liggen, als deze te laag is gaat ie ook steeds uit
ik hoopte dat het een software of instellings fout zou zijn
welke instellingen kunnen bijvoorbeeld nog niet goed staan en waarom staat er verbinding maken via isdn speedtoch etc als er geen isdn aanwezig is.
 
Heb je je provider al gebeld of die "isdn kanaal- alcatel " normaal is?

Misschien dat hun je makkelijker kunnen helpen.:)
 
zelfde probleem

ik heb het zelfde probleem alleen bij mij is het niet software matig maaar hardware, kan een loscontactje zijn. Mijn advies, doe kabels in/uit zet druk op kabels en zit er een tijdje niet aan, dan accepteerd de pc 'm vanzelf (bij mij althans) \maar bij beetje pech kan die dan nog wel es uitvallen
Ik raad niemand aan om dit modem te kopen in ieder geval, zeer onrelaxed!!

ik geef maar adviesje, kan natuurlijk gewoon software matig zijn. i.i.g. succes
 
we hebben de versie 3.01 gedownload na veel gezeur van de helpdesk van planet, jemig wat een stelletje zeikerds. 10 minuten wachten en na elke minuut gaan ze je vertellen dat je ook via mail kan reageren.
maar goed de verbinding valt nu niet zo gauw meer weg, alleen als je van internet naar email gaat en weer terug dan nog wel, ook als je van het ene mailtje naar het andere leest.
we laten het zo, anders denken we aan een ethernet modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan