Verbinding "alleen lokaal''

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas0303

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Goedenavond/nacht,

Ik heb een probleem met het internet als volgt:

Een aantal weken geleden hebben wij een vervangende router gekregen van Ziggo (Ubee) dus ik heb alles aangesloten zoals het hoort maar nu heb ik het volgende probleem, verbinding heb ik alleen met de internetkabel rechtstreeks vanuit de modem naar de laptop,
maar als ik probeer via draadloos op het internet te komen geeft het netwerk aan:
"Toegang: Alleen Lokaal"

Ik ben al weken bezig om het probleem op te lossen maar er komt maar geen eind aan.
Ziggo heb ik al meerdere keren gebeld, stuurprogramma's voor de router+modem bijgewerkt etc.

Ik hoop zo snel mogelijk geholpen te kunnen worden,

M.V.G. Thomas :thumb:

Laatst bewerkt:
Zag nu dat je het "draadloos ding" had... sorry.

Om naar buiten te komen moet je de passkey die op de sticker staat in al je apparaten invoeren... de codering is WPA2-PSK
Zonder die key krijg je alleen maar "lokaal".

''Maakt niet uit!

Er staat nog geen beveiliging op het modem, Onbeveiligd dus nog.
Ik zal het even proberen :)!''

Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd... Ziggo levert die dingen standaard met een WPA sleutel en zet die code dan op een sticker op het apparaat (zie gebruiksaanwijzing).

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het geprobeerd.. maar er komt een rood kruis naast de verbinding te staan met als volgt: "de instellingen komen niet met het systeem overheen" :confused:

Vreemd... Ziggo levert die dingen standaard met een WPA sleutel en zet die code dan op een sticker op het apparaat (zie gebruiksaanwijzing).

"misschien heeft het zin om alles opnieuw in te stellen en aan te sluiten.."

Hang één PC met een kabel aan de router en tik dan in het venster "uitvoeren" cmd
dan krijg je het "oude" DOS scherm... tik daar ipconfig
Bij "gateway" staat dan het adres van je router. (192.168.x.x)

Open Internet Explorer en tik in het adresvenster dat nummer... dan kom je in de router en kun je op je gemak kijken wat de instellingen zijn... (SSID naam, passkey) en deze aanpassen als je dat wilt.

Oh ja...

Gebruikersnaam is ziggo
wachtwoord is draadloos

IP adres (om in te tikken in Internet Explorer) is : 192.168.178.1

Kijk vooral even naar de SSID naam, zodat je zeker weet dat je niet probeert in te loggen op de router van de buren.... :)

Laatst bewerkt:
Zucht. Daar gaan we weer.

Voordat alle goedbedoelende mensen je je nu alles laten updaten, herinstalleren, stekkers vervangen en weet ik wat niet meer.

En ik hoop dat mijn mede helpmijers nu ook eens meelezen. Bij netwerkproblemen bij Vista en 7. Kijk in het netwerkcentrum of het netwerktype daar op WERK of THUIS staat. Is dit niet het geval dan kun je het vergeten en krijg je geen verbinding. Zelfs met een IP adres, knipperende lampjes op je netwerkkaart en een ping commando dat zegt dat alles in orde is.

Het probleem ontstaat omdat je normaal gesproken bij verbinding met een nieuw netwerk een scherm te zien krijgt waarin je moet aangeven welk type netwerk je hebt. Wat mij opvalt is dat dit scherm niet altijd verschijnt en dan staat je nieuwe netwerk op de standaard. Die standaard is 'openbaar' en daarmee heb je geen verbinding naar buiten toe.

Ik heb het probleem gevonden na alles geprobeerd te hebben,

heb vandaag een nieuwe router gekocht ook van Sitecom en het internet werkt weer.
Blijkbaar was de router zelf gewoon kapot en toe aan vernieuwing :)

In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!:thumb:

Toch effe nieuwsgierig...wat was er kaduuk en hoe heb je het gevonden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan