Verbinding Cable modem Cisco EPC 3212 en router Sitecom 300N Gigabit Router valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
1
Hi

ik heb de laatste tijd problemen met de verbinding tussen de Cable modem EPC 3212 en Sitecom 300N Gigabit router. UPC account paar keer gebeld. Modem geflushed. Router heeft nieuwste f/w 1.5. Toch iedere keer vervalt ip nummer tussen modem en router. Ik heb 120 MB download UPC. Heeft iemand vergelijkbare problemen. Ik heb inmiddels UPC monteur laten komen. De omgeving heeft lang stabiel gedraaid, laatste tijd valt iedere keer IP weg tussen modem en kabel.

gr A
 
Het kan een probleem zijn met de lease tijd van het IP. Deze staat ingesteld om eens in de zoveel tijd het IP te verversen. Bij het verversen van het IP kan het zijn dat de verbinding wegvalt. Misschien worden de apparaten te heet of is er gewoon 1 stuk, dat kan natuurlijk ook. Meestal kan je in de router een systeem log bekijken waar hij precies laat zien wat er gebeurd. Daar kan je misschien meer informatie uithalen. Of bel de helpdesk van sitecom even, soms werken bepaalde combinaties niet en dan is een helpdesk hier van op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan