verbinding duurt erg lang na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

sporring

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Berichten
95
Ik heb een asus laptop i7 met win7 geupgrade naar win 8
nu heb ik sinds een tijdje dat als ik de laptop uit de slaapstand haal het wel 3 tot 5 minuten duurt voordat ik verbinding met mijn router heb
er staat dan ''indentificeren''.
Voorheen had ik dit niet, want als ik toen de laptop opende had ik meteen verbinding.
Het enige wat ik kan bedenken wat is veranderd is dat ik panda antivirus heb geinstalleerd.
 
Kan heel goed zo zijn dat een AV-product dat doet, zeker als u een volledige "Suite" geinstalleerd heeft die alles en nog wat pretendeert te regelen en tegen te houden. Vaak vatten dit soort producten hun taak wat al te drastisch op door internet zwaar te belemmeren of zelfs geheel tegen te houden.

Een 2e punt kan zijn de Slaapstand.
Kijk eens of het verschijnsel zich ook voordoet als u Windows geheel herstart. Als het dan wel vlot gaat, dan zit het probleem in het starten vanuit slaapstand.
Doet het probleem zich dan nog steeds voor, dan zou ik eens proberen met de Panda uitgeschakeld.
 
Kan heel goed zo zijn dat een AV-product dat doet, zeker als u een volledige "Suite" geinstalleerd heeft die alles en nog wat pretendeert te regelen en tegen te houden. Vaak vatten dit soort producten hun taak wat al te drastisch op door internet zwaar te belemmeren of zelfs geheel tegen te houden.

Een 2e punt kan zijn de Slaapstand.
Kijk eens of het verschijnsel zich ook voordoet als u Windows geheel herstart. Als het dan wel vlot gaat, dan zit het probleem in het starten vanuit slaapstand.
Doet het probleem zich dan nog steeds voor, dan zou ik eens proberen met de Panda uitgeschakeld.

Heb panda uitgeschakeld maar zonder resultaat.
pc opnieuw opgestart en wel meteen verbinding dus zal het aan de slaapstand liggen.
maar voorheen had ik dit niet in de slaapstand.
Heb je een idee wat ik dan zou moeten aanpassen
 
Ik heb dat met alle uitgaven van Windows (2000 - XP - Win 7 ) niet anders meegemaakt. Altijd vanuit slaapstand verder gaan geeft vroeg of laat een WAN-probleem. Herstarten is dan de oplossing.
Nu is het so-wie-so aan te raden eens per week Windows iit te zetten en nieuw op te starten (dus niet alleen herstart) vanwege updates die anders blijven hangen.
 
als ik de laptop uit de slaapstand haal heeft hij nog enkele seconden verbinding en valt dan weg om na enkele minuen weer te verbinden.
toch raar of niet.
wie kan me helpen want dit is echt irritant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan