verbinding emule

Status
Niet open voor verdere reacties.

moppie01

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
al weken probeer ik verbinding te krijgen met emule, maar welke versie ik ook installeer, ik krijg maar geen verbinding. wat doe ik verkeerd? wie heeft er een tip voor me?:confused:

Hoi,

Je moet de poorten van je router portforwarden!
Dan heb je full acces tot emule!
Gr.Chico

portforwarden?

hallo chico,

wat is in godsnaam portforwarden?

gr. miranda

en bertus, bedankt maar dit had ik al gedaan. ik ga het nogmaals proberen

Hallo Miranda,

Bij emule moet je je poorten van je router open zetten, omdat je anders een zgn low ID krijgt. Dit houdt in dat je nooit op volle snelheid films of muziek binnen kunt halen! Vaak wordt dat met een rood kruis aangegeven! Er wordt dan gezegd dat je firewall de boel blokkeerd, terwijl je je gewone firewall alleen hebt geconfigureerd! De poorten openzetten noemd men portforwarden! Als ff googeld, kun je er héél veel over vinden! Ook wel op de site van emule geloof ik!

Verder inderdaad gewoon installeren, firewall instellen,en downloaden maar!
Mvg,
Chico.

hallo chico

wederom geprobeerd om emule te downloaden, maar wederom geen succes met verbinden. in je vorige advies zei je dat ik de poorten van mijn router moet openzetten, maar ik heb een tele2 abonnement. misschien eenhele domme vraag, maar wat is een router? volgens mij heb ik dat helemaal niet. en wat zo stom is, voordat ik mijn pc leeg moest halen, en opnieuw moest installeren, deed emule het prima. nog andere tips misschien.?

Hoi,

Een router plaatst je achter het modem. Met de router geef je meerdere pc’s toegang tot internet en elkaar. Meestal heeft deze 4 lan poorten waar je de pc's aan hangt! Meestal zit er in je router ook een firewall en nog wat andere funties waaronder portforwarden. Hiermee kun je in je router poorten open zetten voor sommige game en p2p toepassingen, zoals bv emule, shareaza, bittorrent enz..
Voor emule bv zul je de poorten 4662 en 4672 open moeten zetten, zodat je vol toegang krijgt tot het programma en de downloads. Ook zal het downloaden in de meeste gevallen een stuk sneller gaan!

Je hebt routers van Linksys, sweex, Belkin,enz.. Ook heb je een combinatie van modem en router inéén! Deze krijg je vaak van je internet provider! Zoals bv bij hetnet van kpn krijg je de experiabox van orange de livebox en ga zo maar door! De meeste zijn draadloos.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is uitgelegt!:p

Je zegt dat het altijd goed gelopen heeft, dan heb je toch al eerder deze poorten geopend (of iemand anders misschien) Als je je modem/router hebt geresset dan zijn deze instellingen verdwenen en moet je ze opnieuw instellen. anders werkt emule niet naar behoren.

Gr,
Chico.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan