verbinding externe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mona_Lisa71

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Berichten
11
Ivm een cursus aan de LOI moet ik software installeren. Deze software moet een verbinding maken met de computer van de LOI. Het maken van de verbinding lukt niet. De helpdesk van de LOI kan mij niet echt verder helpen. Ik heb Windows XP geinstalleerd, geen firewall actief. Ik heb een wireless modem (Speedtouch 570I). Ik heb dezelfde software geinstalleerd op een laptop van mijn werk, die gekoppeld was aan mijn thuisnetwerk. Hierop lukte het wel om de verbinding met de externe computer te maken. Het lijkt dus echt in de installatie te zitten van mijn eigen laptop. Maar ik kan geen verschillen ontdekken. Op beide is XP geinstalleerd en geen firewall actief. Wie heeft enig idee waar ik nog meer naar zou kunnen kijken. De foutmelding die ik krijg is: "Timeout of verbinding verbroken door de gebruiker". Die timeout lijkt me erg sterk omdat de melding direct verschijnt. Zit er ergens in Windows een instelling dat een externe verbinding niet is toegestaan ofzo?
 
Geen firewall is trouwens erg gevaarlijk... Weet je zeker dat je per ongeluk:) niet de firewall van XP aan hebt staan? Start -> Verbinding maken -> Alle verbindingen weergeven. Staat er dan een slotje bij je verbinding?
 
Kun je op die machine wel internetten / emailen?
 
Ja ik heb gewoon internet verbinding via het wireless modem. Dat is geen enkel probleem.
 
Er staat geen slotje bij de internetverbinding. Ik heb de firewall al expres uitgezet omdat ik dacht dat dat misschien het probleem was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan