verbinding goed, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobbitje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Hallo,
Ik heb sinds zondag 7-12-03 een groot probleem met mijn internet. Hij geeft aan dat ie goed verbonden is met het internet, dat is ook te zien aan alle kabels.
Mijn computer is verbonden aan een router. beneden staat nog een computer die het goed doet, maar daar kan ik nu niets mee, omdat ik die nauwelijks gebruik. Als ik een pagina wil openen, krijg ik de melding: the searche page could not be found en bij mijn startpagina geeft ie aan dat de pagina niet weergeven kan worden en wat je eraan kunt doen (in het engels, omdat ik een engelse XP prof. editie gebruik) Ik hebechter al van alles geprobeert, maar bij de instellingen geeft ie aan dat alles gewoon goed is, en deze komen dan ook overeen met de instellingen en gegevens van de comp. van een vriend van mij. Er zijn echter twee verschillen: hij geeft bij mijn netwerkverbindingen alleen de LAN-verbinding aan, en dus geen Internet-verbinding, die er vaak bovenstaat. Als ik op de LAN-verbinding druk, zie ik dat ie wel gegevens verzend, maar niks ontvangt.
alle lampjes, zowel op de router als op de computer en het modem, branden. Wie o wie heeft voor mij de oplossing? ik moet eind deze week een sector-werkstuk inleveren, heb al uitstel gehad en zonder dat mag ik niet op examen! kortom: Je hulp is goud waard!
Alvast heel erg bedankt,
Sjoerd van Beurden

Hobbitje,
Ik ga er vanuit dat het voor 7 december wel gewerkt heeft.
Wat heb je op 7 december met je computer gedaan, iets er bij in gezet, of er misschien wel vanaf gehaald.
Als je met xp werkt ga dan naar een systeemherstel van voor 7 december.
Lan is normaal de aanduiding die je gebruikt voor het internetten.
gegevens verzenden (lan) is oke, maar niks terug krijgen is niet goed.
suc6.

Nee, ik kan ook niet pingen, boven helemaal niet en beneden naar boven niet. Ik heb ook al geprobeerd het systeem te herstellen van voor 7 dec., maar er was geen herstelpunt. :s Ik heb zelfs geprobeerd om mijn w xp te uograden, dat ook niet is gelukt.
Nu heb ik via een chat de lan-verbinding zo ingesteld, dat ik wel gegevens terugkrijg, maar ik kan nog steeds niet online.
Alvast bedankt,
Sjoerd

hobbitje

Heb je ook de kabel aan de splitter gecontroleerd.

Wat voor router heb je , kan je deze evt omwisselen met een router van een kennis, ter controle

groetjes speedtouch

het ligt niet aan de verbinding

Beste mensen, wat lief dat jullie me willen helpen en ook zo snel! Daarvoor mijn dank.
Ik wil even erbij zeggen dat het probleem ZEKER NIET aan de verbinding ligt, niet aan de router, niet aan de netwerkkaart, niet aan de kabels, etc. Ik heb namelijk ook windows ME op die computer staan(die ik nooit gebruik verders, dus heb er ook niets aan) die wél verbinding kan maken! heel vreemd....
Maar het zal dus wel een instelling ofzo zijn; want de verbinding is goed.., nu het internet zelf nog...

Sjoerd

ga eens naar start ->uitvoeren
type cmd en geef een enter
type nu ipconfig en geef een enter.
kijk nu welk ip adres je hebt.

Doe dit ook op een andere computer deze ip adressen moeten dus heel dicht bijelkaar zijn.

b.v. 192,168.1.10 en 192.168.1.11

we lezen het wel.

Hoi, dit zijn de gegevens:
Computer beneden: IP 192.168.0.2
Computer Boven: IP 192.168.0.3 (ooit was dit, meen ik mij te herinneren andersom)
standaart gateway: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

grtz,
Sjoerd

en als je van de computer boven en beneden ping 192.168.0.1 ingeeft, wat krijg je dan retour ?

Groeten Oossie

Als ik van boven naar beneden naar 192.168.0.1 ping, krijg ik: Destination host unreacheable en van beneden naar boven krijg ik "gwoon"(als ie t niet doet) een time-out
Ik hoop dat je hier iets mee kan,
bedankt,
Sjoerd

Ja, ik heb pas spyware verwijdert, met Adaweare ofzo? eerst dee ik het zelf, (toen dee internet het nog) en toen ik de computer opnieuw opstartte, begon dat progje weer vanzelf spyware te verwijderen, en het zou inderdaad best kunnen dat internet het daarna niet meer deed, het was in ieder geval wel nádat k m opnieuw opstartte.

Geplaatst door hobbitje
Ja, ik heb pas spyware verwijdert, met Adaweare ofzo? eerst dee ik het zelf, (toen dee internet het nog) en toen ik de computer opnieuw opstartte, begon dat progje weer vanzelf spyware te verwijderen, en het zou inderdaad best kunnen dat internet het daarna niet meer deed, het was in ieder geval wel nádat k m opnieuw opstartte.

als jij denkt dat het spyware is, kijk ff in adaware, er wordt namelijk een backup gemaakt, en zet die terug

Hardstikke Bedankt! ik kan in ieder geval weer online! Alleen ik kan op de een of andere manier geen websites openen, terwijl ik tog alle spy terug gezet heb.
Hij geeft ook weer in de statusbalk van explorer aan: detecting proxy settings....
Maar ik ben hier al heel blij mee, dus heel erg bedankt aan iedereen die me heeft proberen te helpen!!
Rest me nog een vraag: hoe kan ik dan gewoon "veilig spy verwijderen? oof is het beter dat niet te doen?
Gegroet,
een zeer vrolijke Sjoerd!

Geplaatst door puppie
Hobbitje,
Ik ga er vanuit dat het voor 7 december wel gewerkt heeft.

Als je met xp werkt ga dan naar een systeemherstel van voor 7 december.

al geprobeerd???

Hallo hobbitje.

Het probleem wat je beschrijft ben ik ook al een aantal keren tegen gekomen. Doordat spyware als "NewDotNet", en "Commonname" verweiderd worden kan het zijn dat bestanden van windows beschadigd of veranderd achterblijven.

Het volgende moet je doen.

1.. Download eerst "WinsockFix.zip" hier .
2.. Unzip het bestand "WinsockFix.exe" naar je harddisk.
3.. Onthoud waar je hem hebt opgeslagen, heb je straks weer nodig.
4.. Verweider alle spyware met adware of spybot. herstart de pc om alle spyware te verweideren.
5.. Start nu het programatje "WinsockFix.exe", en druk op fix.
6.. Alles werkt nu weer naar behoren zonder spyware.

Groetjes Erik Rothuis

HARDSTIKKE BEDANKT!!

Lieve Mensjes,

Hardstikke bedankt voor al jullie hulp!!!!!!!!!!!!!!

Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan