verbinding IE6

Status
Niet open voor verdere reacties.

deukie

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2003
Zodra ik IE 6 opstart, dan krijg ik de volgende melding:

Er is momenteel geen verbinding met het internet beschikbaar. Klik op Off line werken, als u de internet-inhoud wilt weergeven, die op de computer is weergegeven. Klik op opnieuw als u wil proberen verbinding te maken.

Het gekke is, dat ik op dat moment allang verbinding heb met internet.
Ik kan probleemloos mailtjes versturen en ontvangen, dus de internetverbinding werkt.

Zodra ik op opnieuw verbinding maken heb geklikt, dan laad de internetpagina. Als ik in die pagina op een link klik, die naar een onderliggende pagina verwijst, dan wordt deze probleemloos geladen. Klik ik echter op een link, bijv. een verwijzing naar een windows media player bestand, dan kan deze niet afgespeeld worden, omdat windows media player aangeeft, dat ik geen verbinding heb met internet.
Als ik al een internetpagina open heb staan en ik open via de taakbalk of het bureaublad, middels een snelkoppeling, een nieuwe scherm, dan krijg ik wederom de melding, dat er geen verbinding met het internet beschikbaar is.

Tijdens het internetten heb ik alleen Norton virusscanner en firewall draaien. Als ik deze beide disable, of met behulp van ctrl, alt, del, helemaal uitschakel, dan blijft het probleem zich voordoen.

Wie heeft een oplossing ?

Controlleer via Extra\internet-opties\verbindingen de status van je inbelverbinding en of je standaardverbinding goed staat.

Groetjes,
Bennie

Dat wilde ik ook voorstellen maar het is wel ff belangrijk om te weten wat voor verbinding er wordt gemaakt.

Heb je spyware of Kazzaa verwijdert nadat je de laatste keer hebt geinternet ???

Ik heb een kabelverbinding. Mijn instelling bij internetopties/verbindingen staat goed. Dat weet ik 100% zeker.

Op een ander forum heb ik een tip gekregen. Die moet ik nog ff nakijken. Mijn comp. geeft aan dat ik 3 netwerkkaarten heb geinstalleerd en ik heb er toch echt maar 1. Zodra ik daar meer over weet, dan laat ik het wel weer weten. Bedankt aan een ieder die heeft gereageerd.

Ik snap niet dat mijn computer 3 netwerkprotocollen aangeeft. Ik heb toch echt maar 1 netwerkkaart. Zit de oplossing hem in het verwijderen van de overbodige netwerkprotocollen ? Wie helpt mij ?

Ik zou zeggen, probeer dat eens.

Groetjes,
Bennie

Ben ff op vakantie geweest en wil nu toch echt van het probleem af.
Ik zit alleen met die netwerkprotocollen.

Ik heb 1 netwerkprotocol verwijderd die volgens mij, volstrekt overbodig was.

Nu heb ik nog 2 netwerkprotocollen over.
Ik weet niet welke ik kan verwijderen. Mijn comp. geeft aan dat ik een netwerkadapter heb die mijn comp. fysiek met het netwerk verbindt en een ethernetadapter die mijn comp. met mijn kabelmodem verbindt. ( Volgens mij, is dat allebei hetzelfde)

Tevens staan er 2 TCP/IP protocollen die behoren bij genoemde netwerkadapters.

Wie kan mij daarmee op weg helpen ?

Van de helpdesk van mijn provider kreeg ik onderstaande oplossing, maar ook die helpt niet.

"start"-->"uitvoeren"-->"winipcfg".
Selecteer in dat scherm ipv pppadapter
uw netwerkadapter (realtek/unex ea.).
Klik nu op release all en dan op
renewall (kan ook in het Nederlands staan).
Probeer nu uw verbinding opnieuw aan te leggen.

weet je zeker dat er bij Extra ->internet opties -> verbindingen is gekozen voor "nooit een verbinding kiezen"?

Dat weet ik 100% zeker. Nooit een verbinding kiezen staat aan.

Bennie en Ton hartstikke bedankt. Ik heb alles gedaan zoals uitgelegd en dat irritante scherm blijft achterwege. ****a. Hopelijk blijft het ook zo.

Groetjes Deukie

Natuurlijk worden alle anderen ook bedankt voor hun voorgestelde oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan