lafra002
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jan 2004
Beste mensen,
sinds een week heb ik een nieuwe HP pc met Windows Vista. Werkt allemaal prima op het volgende na:
Als ik aan het browsen ben (Mozilla Firefox 2.0.11.) dan krijg ik regelmatig de volgende 'foutmelding':
Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op ****.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Ik merk wel dat het eigenlijk alleen is bij sites die wat groter zijn. Ook heb ik deze problemen in IE7, er staat dan dat er geen webpagina weergegeven kan worden.
Ik vermoed dat dit door een verkeerde instelling komt in vista's netwerkinstellingen of dergelijke.
Nog wat extra info:
Windows Vista Home Premium (NL)
Alcatel Speedtouch 516 modem (ADSL van KPN)
Netgear WGT624 wireless router
Op m'n laptop met Windows XP, werkt alles prima. Ik zag dat er ook een groot aantal instellingen is bij Vista met IPv4 en IPv6 enz, misschien dat ik het daar moet zoeken? In principe verkrijgt de pc zn DNS instellingen gewoon automatisch.
Iemand enig idee? Ik heb al rondgekeken op de helpfora van Firefox, maar stonden geen oplossingen bij die hielpen voor mij.
Alvast bedankt!
sinds een week heb ik een nieuwe HP pc met Windows Vista. Werkt allemaal prima op het volgende na:
Als ik aan het browsen ben (Mozilla Firefox 2.0.11.) dan krijg ik regelmatig de volgende 'foutmelding':
Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op ****.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Ik merk wel dat het eigenlijk alleen is bij sites die wat groter zijn. Ook heb ik deze problemen in IE7, er staat dan dat er geen webpagina weergegeven kan worden.
Ik vermoed dat dit door een verkeerde instelling komt in vista's netwerkinstellingen of dergelijke.
Nog wat extra info:
Windows Vista Home Premium (NL)
Alcatel Speedtouch 516 modem (ADSL van KPN)
Netgear WGT624 wireless router
Op m'n laptop met Windows XP, werkt alles prima. Ik zag dat er ook een groot aantal instellingen is bij Vista met IPv4 en IPv6 enz, misschien dat ik het daar moet zoeken? In principe verkrijgt de pc zn DNS instellingen gewoon automatisch.
Iemand enig idee? Ik heb al rondgekeken op de helpfora van Firefox, maar stonden geen oplossingen bij die hielpen voor mij.
Alvast bedankt!