verbinding instabiel na snelheidsverhoging

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Sinds de snelheidsverhoging (nu zo'n 2 weken) is mijn internetverbinding heel instabiel.
Als ik m'n modem handmatig reset (stekker eruit)
dan heb ik een verbinding van 512/1600
Maar naar een paar uur word de verbinding weer verbroken en krijg ik een verbinding van 224/1600
Dat is nog langzamer dan voor de snelheidsverhoging.
Daarna gaat het meestal een 24 uur, totdat de verbinding weer wordt verbroken en ik voor een paar uurtjes weer 512/1600 en waarna het verhaaltje zich steeds weer herhaald.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En zijn er meer mensen die een instabiele verbinding hebben na de snelheidsverhoging?

let op: het heeft dus niets met de computer te maken want het modem regelt de verbinding zelfstandig. (ST 510)

Welke provider heb je en wat voor windows verie heb je.
Na de verhoging, wat voor snelheid moet je halen.

Laatst bewerkt:
Sorry, vergeten te melden
ADSL van KPN met als ISP Wanadoo.
De snelheid die ik zou moeten halen na de verhoging is 512/1600.
De windows versie doet er niet toe want dat is het probleem niet, maar dat is Windows XP Pro SP2.

Welke modem gebruik je ?
Laat je je modem normaal gesproken ook aan staan dus 24/7 dgn per week ?
Welke firmware staat er op ?

ST (SpeedTouch) 510 met firmwareversie 4.2.7.16.0, dat is de nieuwste firmware.
Het modem staat altijd aan. Dus 24/7

Ik heb ook dit probleem. Ik heb adsl van planet, en ik zou ook 512/1600 moeten halen. Maar ik heb ook sinds de snelheidsverhoging een router, dus ik weet het ook niet..

ja, dat had ik dus gedaan.. en daar zag ik dat ik 30 kb/s haalde.. terwijl ik daar normaal _ALTIJD_ ongeveer 120 kb/ps haal..

Ik heb al een email naar planet gestuurd.. maar ik kan me er zó kwaad over maken.. want ze geven gewoon 1 url als antwoord.. met een verhaaltje over een modem die uitvalt.. iets wat totaal niet bij mij aan de hand is.. ik zal ze wel es bellen.. want die emailhelpdesk is ook niets..

Geplaatst door Sander1001
Ik heb al een email naar planet gestuurd.. maar ik kan me er zó kwaad over maken.. want ze geven gewoon 1 url als antwoord.. met een verhaaltje over een modem die uitvalt.. iets wat totaal niet bij mij aan de hand is.. ik zal ze wel es bellen.. want die emailhelpdesk is ook niets..

Tja ik ben bang dat bellen ook niet zal bijdragen aan een oplossing.Je moet toch al wel richting tweede lijns support !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan