Verbinding internet valt vaak uit + scherm verlies focus na enkele seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosm

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Bester HM'ers,

Ik zit met het volgend probleem en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb al enkele uren besteed aan het zoeken op Google, zonder uiteindelijke resultaat.

Sinds kort heb ik draadloos internet. Ik heb een TP-Link 300 Mbps TL-WN851ND PCI Adapter gekocht en in mijn desktop computer geïnstalleerd. De adapter kan verbinding maken met mijn Ziggo modem. Punt is dat de verbinding vaak uitvalt (vaak na ongeveer een half uur). Dan moet ik weer opnieuw inloggen, terwijl ik de login gegevens gewoon in de applicatie, die bij de adapter hoort, heb opgeslagen. Dit is erg vervelend.
Bovendien verliest een programma als Word tijdens het werken na enkele seconden de focus, zodat ik weer met de muis op de applicatie moet klikken alvorens weer te kunnen typen. Dit gebeurd bij elk programma: firefox, outlook, excel, etc. Na de adapter uitgeschakeld te hebben, heb ik er geen last meer van. Het probleem vindt plaats sinds ik de kaart heb geïnstalleerd en het verbinding laat maken.

Ik heb inSSIDer geïnstalleerd. Daar valt me op dat ik twee connecties heb: WPA2-enterprise en WPA2-Personal. Heeft het hier misschien mee te maken? Dat de adapter automatisch switcht tussen deze twee mogelijkheden en dat ik daardoor problemen ondervind? Ik weet zeker dat mijn modem deze twee signalen uitgeeft. Ik weet overigens niet wat het verschil is tussen die twee. Ik weet ook niet hoe ik één ervan moet uitschakelen. En of dat uberhaupt noodzakelijk is.

Wat kan ik doen? Moet ik bepaalde instellingen in windows of mijn modem veranderen?
Misschien moet ik mijn verbinding met de modem verbeteren? Volgens inSSIDer ligt mijn Link Score rond de 40, niet echt hoog dus. Ik zit te denken om de modem uit de meterkast te halen en hoog aan de muur in de gang vast te schroeven. Ten tweede zit ik te denken om mijn antennen van de adapter te vervangen met nieuwe WLAN antennen van 8 dB die ik op mijn computerbureau kan zetten. Ik weet niet of dit allemaal zal helpen.

Tips, suggesties? Ik hoor het graag! Alvast heel erg bedankt! :thumb:

PS Mijn computer draait op Windows 7 64-bit. Laatste drivers voor mijn adapter heb ik geïnstalleerd.

Heb je wat aan dit hulpje hieronder een linkje. WPA personal is goed hoor.

Bel anders gerust Ziggo, ze helpen je graag is mijn ervaring. Ze kunnen als het goed is meekijken met je en de hele handel van je computer overnemen met jou toestemming uiteraard. Gewoon doen. Daar betaal je ook voor.

Klikje voor meer begrippen en uitleg. Het zijn tips en advies.

Zelf eerst proberen. Stappenplan van ziggo, Klikje pak je windows 7. Succes.

Laatst bewerkt:
Heb je wat aan dit hulpje hieronder een linkje. WPA personal is goed hoor.

Bel anders gerust Ziggo, ze helpen je graag is mijn ervaring. Ze kunnen als het goed is meekijken met je en de hele handel van je computer overnemen met jou toestemming uiteraard. Gewoon doen. Daar betaal je ook voor.

Klikje voor meer begrippen en uitleg. Het zijn tips en advies.

Zelf eerst proberen. Stappenplan van ziggo, Klikje pak je windows 7. Succes.

Bedankt voor je advies. Ik heb het stappenplan van Ziggo gevolgd. Mijn problemen zijn niet verholpen.
Wellicht dat een HM'er een snelle oplossing weet omdat hij of zij bekend is met het probleem? Ik houd er eerlijk gezegd niet zo van als Ziggo mijn computer tijdelijk overneemt. :)

Internet viel overigens net weer uit. Dan moet ik weer opnieuw inloggen. Mijn mobiel heeft nergens last van.

Opgelost

Inmiddels heb ik de applicatie die bij mijn WLAN PCI Adapter hoort gedeïnstalleerd. Dit programma blijk ik niet nodig te hebben in Windows 7 64-bit.
Hierdoor heb ik geen last meer van verlies van focus van bijvoorbeeld Word. Dit probleem is dus gelukkig opgelost.

Het is nog wel zo dat na het opstarten van de computer na 1 minuut de computer de verbinding met mijn modem verliest. Een minuut of twee erna kan de computer de verbinding weer verder en heb ik verder geen last meer van.

Ik ben van plan de modem naar de hal te verplaatsen en mijn adapter aan nieuwe betere antennen te koppelen. Hopelijk dat de situatie iets beter wordt.

Bij dezen sluit ik de topic. Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan