verbinding ligt er meerdere malen per dag uit door router(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spacemonkey

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
23
Ik heb er last van dat mijn internetverbinding meerdere malen per dag uit ligt. Het lukt me om weer verbinding te maken door de router simpelweg uit en aan te zetten, maar het is wel irritant. Het vreemde is dat dit op bepaalde momenten gebeurd, en volgens mij alleen als ik daadwerkelijk actief van internet gebruik maak en bepaalde sites bezoek. De enige waarvan ik zeker ben dat het een boosdoener is, is maps.google.nl. Echter, dit gebeurt wel op pc en niet op mijn laptop.

- glasvezelaansluiting van XSMnet
- wireless router USR5463
- pc en laptop (plus Mac en laptop van huisgenoot) die verbinding maken met de router – de laptop via WiFi en de pc via LAN
- Firefox 2 (maar gebeurt ook gewoon met IE)

Heeft het iets te maken met de IP-adressen (statisch/dynamisch, adressen-pool etc)?
 
Op hoeveel Ghz staat je verbinding? 4.5...
Op welke channel(s) staat je verbinding? Probeer eens channel 3 en 11 of alleen channel 7

Waar staat je pc? Zit er een badkamer tussen je router en je pc? van benee naar boven bijvoorbeeld bedoel ik...
 
Hoi 'Space...'

Krijgen dan alle pc's geen internet meer of alleen één apparaat?
En als het om alle pc's gaat die geen verbinding hebben: heb je al eens geprobeerd het modem uit en weer aan te zetten (of te resetten, weet niet of dat kan bij dat modem). Let op: hierbij moet je ook de router uitzetten en éérst de modem weer aan, en wachten tot deze volledig on-line is en dán pas de router.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat het niet met ontvangst te maken heeft. De pc is met een netwerkkabel vebonden en het gebeurt op specifieke momenten (bepaalde handelingen, waarvan één dus GoogleMaps)

Als de verbinding verbreekt hebben alle andere apparaten ook geen verbinding meer. Vroeger zette ik ook de modem aan en uit, net als de router, maar na wat geprobeer kwam ik erachter dat dat alleen met de router hoefde.
 
Beginnen ermee, met wat voor router we te maken hebben...
1 van linksys....
 
Beginnen ermee, met wat voor router we te maken hebben...
1 van linksys....

Dag Danny,

"wé" hebben te maken met een US Robotics, dat is dus al bekend ......

Spacemonkey: het betreft wel een redelijk verouderd exemplaar. Mogelijk kan je via 'iemand' tijdelijk een router gebruiken om te kijken of daarmee je probleem achterhaald is
XMS-net geeft zelf aan dat met veel routers de - nu juist zo fijne - datasnelheid niet wordt gehaald en beveelt zelf de Linksys WRT150-N of WRT300-N aan.
Jou router maakt zéker geen gebruik van die 50Mb/s die XMS-net biedt !!!
 
Laatst bewerkt:
Ben net wakker haha,
USR5463
Dankjewel voor het opfrissen...ga hier verder mee aan de slag...laat wat van me horen vandaag of morgen.

Als ik het zo begrijp...
Je hebt een modem...een draadloos router waarmee 1 pc met draad is verbonden.
Daarnaast heb je een laptop die draadloos verbonden is.

Je hebt dus problemen mee met de pc die met een draad verbonden is.
Dat is raar...
Als je nou eens probeert de drivers up 2 date te maken.
Dus die van je netwerkkaart.
 
Laatst bewerkt:
Nope, had blijkbaar de nieuwste drivers al voor de netwerkkaart.

Maar wat zou het kunnen zijn op de site van GoogleMaps? Ik kan er steevast vanuit gaan dat ik eraf wordt gegooid als ik van de site gebruik maak. Maakt de site gebruik van je ip-adressen op een of andere manier?

Overigens zat ik te denken dat ik op het ip-adres van mn pc in statisch heb veranderd (voor p2p), de rest van de apparaten is dynamisch.
 
Hoi,

Schakel de firewall eens uit, of stel het beveiligingsniveau in IE (of Firefox) lager in.
 
Overigens heeft mijn huisgenoot er ook last van bij bepaalde internetacties/-handelingen, maar dan weer niet bij GoogleMaps maar bij sommige ftp-sites. Dat is op een Mac met een dynamisch ip-adres die tevens met een draadje is verbonden.
 
Dag Danny,

"wé" hebben te maken met een US Robotics, dat is dus al bekend ......

Spacemonkey: het betreft wel een redelijk verouderd exemplaar. Mogelijk kan je via 'iemand' tijdelijk een router gebruiken om te kijken of daarmee je probleem achterhaald is
XMS-net geeft zelf aan dat met veel routers de - nu juist zo fijne - datasnelheid niet wordt gehaald en beveelt zelf de Linksys WRT150-N of WRT300-N aan.
Jou router maakt zéker geen gebruik van die 50Mb/s die XMS-net biedt !!!

Hoi,

Ik blijf bij mijn optie .... jullie profiteren op geen enkele manier van die hoge datasnelheden via XMS-net met die ouwe router. En ik sluit niet uit dat dat de oorzaak kan zijn van jullie problemen.
 
oké maar we hebben nog geen abonnementupgrade gehad, momenteel zitten we nog op 24 Mb/s, of is dat ook teveel voor deze router? Merk je dat verschil überhaupt 50 tegenover 24 Mb/s?
 
Ho wacht, nu werkt Google Maps gewoon wel in IE, en Firefox niet. Werkt ook gewoon als ik Google Maps in een IE-tab open binnen Firefox.

Waar kan ik het beveiligingsniveau eigenlijk veranderen in Firefox?
 
oké maar we hebben nog geen abonnementupgrade gehad, momenteel zitten we nog op 24 Mb/s, of is dat ook teveel voor deze router? Merk je dat verschil überhaupt 50 tegenover 24 Mb/s?

Ja, dat is ook teveel voor deze router.
Veel succes met uitzoeken verder .... :p
 
Nog maar es:

nu werkt Google Maps gewoon wel in IE, en Firefox niet. Werkt ook gewoon als ik Google Maps in een IE-tab open binnen Firefox.

Waar kan ik het beveiligingsniveau eigenlijk veranderen in Firefox?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan