Verbinding loopt steeds slechter...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plantje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Vrienden van me hebben een laptop die via een wireless netwerk met een Netgear (meen ik me zo te herinneren) met Ziggo internet verbonden is. Zo eens in de tijd gaat internet bij hen steeds slechter lopen. Steeds vaker "Page cannot be displayed", steeds vaker plaatjes die niet weergegeven worden totdat je klikt op "afbeelding weergeven".
En dit hebben ze dan zowel in Internet Explorer als in Google Chrome.

Als ze hun wireless router resetten werkt alles schijnbaar weer.

Nu heb ik de laptop via Logmein.com overgenomen. Zojuist een beetje met de internet instellingen zitten spelen. Cache leeggegooid, cache ingesteld op 250 MB, ingesteld dat telkens bij het bezoeken van een pagina gechecked moet worden voor nieuwe versies. Maar dit mocht allemaal niets baten.

Ik heb al een keer de wireless verbinding laten herstellen. Toen was de laptop even offline en kwam daarna weer online, maar het probleem was niet opgelost.

Dus heb ik in hun configuratie van de router geklikt op "Release" om zo de router opnieuw te laten starten. Nu ben ik verbinding kwijt met de laptop en is het ding offline.

De eerste vraag is uiteraard: was het fout om op "Release" te klikken? Bij mijn weten niet.

Daarnaast vraag ik me af of mensen weten wat er aan de hand is met deze verbinding. Het lijkt me haast niet de laptop eigenlijk. Maar voor het geval dat: het betreft een HP CQ71 310SD met Windows 7 64 bit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan