Verbinding maar geen site zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

RAG

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Berichten
7
Ik heb 2 pc's. Een laptop met win 2000. Hierop werkt mijn Alcatel ADSL modem prima. Op een desktop met XP home krijg ik wel verbinding, maar wordt geen enkele pagina zichtbaar. Ook mijn pegasus mail werkt niet.
Wie heeft er een idee?
 
Kan je vanaf de desktop wel de configuratiepagina van de modem aanroepen?
 
Kijk eens of je computernaam die je van de provider hebt gekregen nog wel klopt:

Rechtermuisklik op Deze Computer>eigenschappen>computernaam.
 
Geplaatst door nteusink
Kan je vanaf de desktop wel de configuratiepagina van de modem aanroepen?

Ja dat gaat prima en alle instellingen zijn conform de vereisten van de provider.
 
Geplaatst door Smartguy
Kijk eens of je computernaam die je van de provider hebt gekregen nog wel klopt:

Rechtermuisklik op Deze Computer>eigenschappen>computernaam.

Die naam klopt nog. Alle instellingen zijn voor beide pc's gelijk. Alleen werkt de verbinding op de ene wel en de andere niet? Het enige verschil dat ik kan bedenken is het feit dat de ene op win 2000 draait en de andere (de defecte) op XP.
 
Vervolg info

Volgens de probleemoplosser van de KPN is de verbinding met de provider en de instellingen van de software goed.
De provider is ook niet tijdelijk onbereikbaar want na overzetten van het usb modem op de laptop functioneert alles weer naar behoren. Kortom er moet volgens mij iets met XP zijn.
De KPN suggereerde dat de software van het modem geupgrade moest worden indien service patch 1 van XP geinstalleerd zou worden. Welnu deze patch zat al standaard bij mijn versie van XP, dus ik heb (enigzins tegeninstructies) de KPN upgrade naderhand heinstalleerd. Maar helaas..

Het gekke is dat het wel gefunctioneerd heeft ..
 
Uiteindelijke oplossing: XP opnieuw installeren (recover)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan