Verbinding, maar kan niet surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killstick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Berichten
1
hallo,

ik heb sinds vrijdag een nieuwe PC met Vista home premium. Ik heb hem zelf geinstalleerd en het internet ging gewoon. Gisteren heeft alles de hele dag perfect gegaan. Vandaag had ik nog steeds verbinding ( ik kon windows updaten en Counter-Strike spelen ) maar niks dat via Internet Explorer ofzo werkt functioneerde ( IE, MSN, Firefox,... ) .

Ik heb een telenet verbinding en men broer heeft boven verbinding via powerline. Bij hem gaat alles prima. Ik heb al geprobeerd zijn PC afteleggen, de modem te resetten, zijn internet instellingen over te nemen maar niets werkt. mijn PC is via de kabel aangesloten, toen men oude PC nog aangesloten was hebben we hier nooit een probleem meegehad.
ook heb ik alles reeds porberen automatisch configureren via "telenetconfig.exe" zonder resultaat

Vandaag heeft hij al 2 keer 5 secondjes een pagina geladen. google was geladen maar toen ik een refresh probeerde ging het terug niet.

De vista firewall en McAfee heb ik al compleet proberen afsluiten, het netwerkcentrum zegt dat er geen probleem is aangezien ik wel degelijk een verbinding heb, dus moet de oplossing ergens anders liggen. Zowel MSN als Mozilla Firefox gaven de optie dat het probleem bij de firewall of proxyserver ligt, mijn gok is dat het bij de proxy verkeerd ligt. Ik heb de instellingen van mijn broer bij Internet-opties>Verbindingen>LAN-instellingen al eens overgenomen en alles al eens uitgevinkt, geen resultaat.

Ik vrees ervoor dat telenet me hiermee via de helpdesk nietzal kunnen helpen aangezien ik verbinding heb en dat die automatische config niet werkt. Het hele probleem is maar vaag aangezien het precies aan en uit knipperd.

Als bijlage heb ik "ipconfig" dat is van de PC benede waar IE dus niet op gaat, en "ipconfigm" van de PC boven ( ook Vista) waar alles op gaat. Als je nog meer info wenst of screenshots vraag maar


Alvast bedankt voor julie hulp
 

Bijlagen

  • ipconfig.jpg
    ipconfig.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 47
  • ipconfigm.jpg
    ipconfigm.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan