Verbinding maken gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renier24

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hallo iedereen,

Op het moment zit ik te kampen met een voor mij vrij frustrerend probleem. Ik verblijf al een tijdje tijdelijk op een andere locatie zonder een eigen netwerk. Ik gebruik zo'n Vodafone dongle draadloos internet USB-apparaatje waarmee je zowat overal in Nederland kan internetten, en het leuke hieraan is dat als je wat geluk hebt je zelfs wel een download snelheid van rond de 100kbs kan bereiken! Daarom probeer ik het netwerk van de buurvrouw te delen. Jammer genoeg weet zij weinig tot niks van computers af en ik weet niet hoe ik dit precieze probleem op kan lossen.

Mijn wireless network adapter ziet het signaal goed en ik heb de WEP key, maar als ik verbinding probeer te maken met het Wanadoo kastje op mijn laptopje met Windows Vista dan krijg ik te horen dat het niet kan en als ik vraag naar iets specifiekers dan zegt Windows het volgende: "Het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat de verbindingsaanvraag van deze computer door het netwerk is geweigerd."

Nou denk ik dat het er aan ligt dat het Netwerk het MAC adres van mijn computer niet herkend en/of niet accepteert, maar ik zou niet weten hoe ik zoiets op kan lossen als het inderdaad daar aan ligt.

Alstublieft, ik smeek U, Goden van den Computer en Internet Technologie.. toon mij het Heilige Licht der verlossing en wijs mijn verloren ziel in den juiste richting!

Ook hoop ik dat ik deze vraag in de juiste sub-forum heb geplaatst, deze leek het meest in overeenstemming met mijn probleem te zijn.

Alvast bedankt,

Renier

Laatst bewerkt:
whahah @ Alstublieft, ik smeek U, Goden van den Computer en Internet Technologie.. toon mij het Heilige Licht der verlossing en wijs mijn verloren ziel in den juiste richting!

anyway

log in de router van de buurvrouw en kijk naar instellingen of DHCP aanstaat enne of MAC filtering niet aanstaat.
Misschien een andere problem. Klopt de passkey wel? let ook op hoofdletters.

Byee VRC

Over de WEP key heeft ie nog niks gezegt, maar hoe zou ik in kunnen loggen op die router?

Deel alstublieft meer van Uw oneindige wijsheid met dit simpel mens! ;P

euh.. als je passkey ook verkeerd is geeft ie ook zelfde fout.
enne hoe je inlogt op de router is start > uitvoeren > CMD (start een msdos prompt) > typ dit in : ipconfig /all > je krijgt dan een lijst en ziet data. je moet de Gateway adres hebben.
waarschijnlijk iets met 192.168.0.1 of 10.0.0.1.
let wel op dat je hiervoor al wel verbinding moet hebben met de router en aangezien je dit niet kan zal je dit bij de buurvrouw moeten doen.
Hiervoor moet je ook meestal inloggen met gegevens zoals username en password.
Verder ken ik de wanadoo systeem niet maar het lijkt meestal wel allemaal op elkaar.

DHCP is eigenlijk een protocol die ipadressen automatisch toekent
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol)

MAC Filtering.
Elke netwerk kaart heeft een Unique Mac adres (dit is tevens ook te vinden bij ipconfig /all)
Als in de router mac filtering aanstaat en alleen de mac adres van je buurvrouw erin staat dan kan alleen haar pc verbinden met deze router en geen andere pc.
(http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_filtering)

Veel Succes

Byee VRC

Dit betekend dan dus dat ik weer bij de buurvrouw langs moet en haar moet vervelen en op haar computer moet zitten?

Jammer genoeg ken ik haar niet echt en is het vrijwel hokus spokus voor haar, ik heb haar pas twee keer gezien en heb allebei die keren alleen maar vragen over het internet gesteld, dus zal dit lastig worden.

Ik zou anders ook niet weten wat er mis is met de WEP key, want dat leek allemaal in hoofdletters en ik heb hem precies overgenomen.. ze had wel een CD bij het pakket, ik weet niet of die iets met verbinding maken te doen heeft.

Laatst bewerkt:
hm...
maarre je kan toch internetten met de dongle??

Ja, soms wel een beetje..

Met zoals ik al zei wel 100kbs met geluk.. op het moment is het rond de 500bs en valt de download snelheid op 0bs na nog geen minuutje van het verbinding maken telkens.

Na het schrijven van dit bericht heb ik ook al weer opnieuw verbinding moeten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan