Verbinding maken met Alcatel Speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik heb een netwerkkaart in mijn pc, en tevens heb ik thuis ADSL. Nu wil ik een Alcatel Speedtouch 510 modem gaan gebruiken om meerdere pc´s op internet te krijgen, maar dat lukt met niet. Het modem laat zich gewillig installeren maar als ik de telefoonlijn inplug geeft ie geen enkele reactie. Van de 3 ledjes op het modem gaan er 2 branden (verbinding met netwerkkaart, power). De 3e (telefoonlijn) blijft uit.
Ik heb van mijn provider een splitter ontvangen die ik heb geplaatst direct na het punt waar de telefoonaansluiting in mijn huis binnenkomt. Op de splitter zitten 3 aansluitingen: 1 voor de kabel vanaf de aansluiting, 1 voor de normale telefoon en 1 voor modem. Heb destijds ook een usb-modem gekregen (speedtouch 330) en die doet het goed op de telefoonlijn.
Kan iemand me helpen met het werkend krijgen van de Speedtouch 510?

Ik heb onder "network" wel een lan verbinding staan, die volgens de pc ook werkt. Echter internetten lukt nu niet via de Speedtouch 510.

HELP me aub!

Je weet zeker dat het goed is aangesloten ?

Heb je de usb gerelateerde spullen ook van je computer verwijderd ?

Als het derde lampje dus het @ uit blijft dan is het adsl modem niet verbonden met een adsl buitenlijn.

Maw kijk nog eens even goed naar je splitter en de aansluiting !

Dank voor je snelle reactie.

Helaas ben ik te snel geweest met mijn vraag:
Heb de handleiding er nog eens op nageslagen, blijkt dat het geen speedtouch 510 is maar een 510i. De 510 kan werken met een telefoonlijn naar boven vanaf de splitter, de 510i moet per se een digitale lijn hebben. Ligt dus aan het type modem. Ga even kijken of ik op andere manier uit de voeten kan (ander modem halen want dit is fout van de winkel die me dit apparaat verkocht na uitgebreide info van mij!!)

Nogmaals bedankt.

Bijna goed.De 510 i is voor isdn en de 510 voor analoog.

Bij een analoge lijn heb je dus helaas niks aan de 510i.

Omruilen dus maar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan