verbinding maken met dynamisch ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

winelover

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hoi,

Ik heb ooit eens verbinding gemaakt via extern bureaublad met een computer met dynamisch ip-adres. Alleen werd niet gebruik gemaakt van het ip-adres, maar van een soort domain-name. Die domain-name zag er zo uit: 1234A56B.cable.casema.nl
Inmiddels heb ik geen casema meer, maar wel een dynamisch ip-adres. Weet iemand waar ik die domain-name kan vinden?

Alvast bedankt :thumb:,

Winelover

Dat is een oplossing, maar niet die ik zoek.
Het moet anders kunnen en dat vind ik wel een mooiere oplossing.

Dan zou ik even met je provider contact opnemen en de vraag daar stellen. Als zij deze optie niet gebruiken lijkt mij dat die mannier ook niet gaat werken.

Alleen zij kunnen het dynamisch ip-adres eventueel koppelen aan zo iets aangezien zij het ip-adres uitdelen.

Iedere abonnee krijgt een hostname toegewezen. Daaraan wordt statisch of dynamisch een IP-adres gekoppeld. Dat ip-adres is meestal wat je ziet en die kan ook veranderen, maar de hostname verandert niet.
Je kunt verbinding maken via Extern Bureaublad met je eigen computer door ipv het ip-adres je hostname in te vullen.
Nu is er een manier om die hostname te achterhalen, maar ik weet alleen niet meer hoe.
Iemand die mij daarmee kan helpen? :rolleyes:

Winelover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan