verbinding maken met een onzichtbaar netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanbollebak

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
hallo,

ik heb een probleem, namelijk met het draadloze netwerk. Ik wil namelijk een ontzichtbaar netwerk hebben. Nu heb ik alle instructies netjes opgevolgd en heb ik gezorgd dat mijn router het signaal niet meer uitvoert, dus tot zo ver ging het goed. Vervolgens op vista bij 'verbinding of netwerk instellen' gekozen voor de optie 'handmatig verbinden met een draadloos netwerk'. Dan begint echter het probleem, ik kan namelijk prima mijn netwerknaam (ESSID) invullen en aanvinken dat ik een wpa beveiliging heb vervolgens netjes de sleutel invoeren, maar vervolgens gebeurd er niks.
Het vinkje van 'deze verbinding automatisch starten' staat aan! Ik kan ook de ingevulde/opgeslagen gegevens terug vinden bij Configuratiescherm > Draadloze netwerken beheren. Maar op een of andere manier kan ik dan geen verbinding tot stand brengen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen!!

Alvast bedankt! :thumb:

heeft dan helemaal niemand een idee?

Geduld is een schone zaak. Deze post staat er nog geen dag! Eigenlijk houdt ik niet zo van dit ASAP, maar vooruit ;). Ik ga er niet verder op in voordat een van de moderators begint te klagen :P.

Je zei "De router zendt het signaal niet meer uit". Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar ik denk dat je een optie als "Wireless SSID Broadcast" op disable hebt gezet. Gevolg: Er wordt totaal geen signaal uitgezonden. Zet deze optie weer op enable om op zijn minst te controleren of je zo wel een verbinding hebt.

Groeten :)

3lit3,

bedankt voor je antwoord. Ja, het klopt wat je zegt, ik heb inderdaad mijn 'Wireless SSID Broadcast' op disable gezet. Ik heb alles gecontroleerd en alles werkt als hij op enable staat. Zo werk ik nu ook, maar ik wil eigenlijk dat het niet uitgezonden wordt en dat dus niet iedereen hier in de buurt mijn signaal kan opvangen. Dus als je wellicht een idee hebt, heel graag!

Groet

Oke:rolleyes:, maar dat begijp ik niet, waarom wilt U dat niemand Uw netwerk van zien:)
Als U er goede beveiliging opzet kan er toch niks mis zijn.
(beveiliging | WPA Personal | WPA2 Personal):D

nee, ik wil nog wel draadloos blijven, maar ik wil niet dat de buren mijn verbinding kunnnen zien. Het is gewoon als extra, naast de beveiliging. En je moet in principe handmatig verbinding kunnen maken met een ontzichtbaar netwerk, maar dat werkt niet bij mij op een of andere vreemde manier!

nee, ik wil nog wel draadloos blijven, maar ik wil niet dat de buren mijn verbinding kunnnen zien. Het is gewoon als extra, naast de beveiliging. En je moet in principe handmatig verbinding kunnen maken met een ontzichtbaar netwerk, maar dat werkt niet bij mij op een of andere vreemde manier!

Oke ik zal het even bij mijn router hier proberen kijken of dat het bij mijn router lukt.:)

ok, bedankt! Bij mij werkt het allemaal goed als ik het signaal op enable heb staan, maar zodra hij op disable staat, lukt het niet om handmatig te verbinden, ik kan wel alles invoeren zoals SSID en WPA key, maar hij maakt geen verbinding.

Sorry dat het even duurde, probeer dit eens.:D

(Mijn XP is engels, tekst kan afwijken van het Nederlands):)
(Uitgelegd in XP)

1. Configuratiescherm openen.
2. Netwerk verbindingen openen.
3. Draadloze verbinding (2x op klikken), eigenschappen.
4. (Tabblad), Draadloos netwerk
5. Alle opgeslagen netwerken verwijderen.
6. Uw netwerk erin toevoegen.
- SSID invullen (beste is om Uw router een SSID van alleen letters en cijfers te geven)
- Onder SSID staat een vakje die aan zetten.
- Netwerk sleutel invullen.
- (Tabblad verbinding) Netwerk verbinden, als het binnen bereik is.

Opslaan:)

Succes :cool:

ja dat heb ik geprobeerd, maar dan doet hij het niet! (ik werk overigens met vista)
Maar dit heb ik exact zo gedaan, alles corect ingevuld, en verbinding maken wanneer het netwerk binnen bereik is staat aangevinkt, heb het ook nog een keer geprobeerd met automatisch verbinden met netwerk aangevinkt geprobeerd, maar geen van beide maakt verbinding met het netwerk. Maar bij jou doet hij het wel? In dat geval ga ik nog wel wat aanklooien en proberen, want dan zou het het dus moeten doen.

Ja bij mij doet ie het, verder weet ik het ook niet.:)
Hier in het engels staat (Connect even if this network is not broadcasting.) dat vakje staat onder SSID, doe moet aan bij mij, anders doet hij het inderdaad niet.
(Misschien moet ie bij U aan of uit, moet U even proberen.:)

Ik hoop dat het lukt, misschien heeft iemand anders hier nog een oplossing.:thumb:

Mocht u er niet uitkomen kunt u altijd nog een mac filter inschakelen. Dan kunnen alleen de pc's die u toevoegd verbinding maken met uw netwerk. Dus zelfs als uw netwerk gehacked is, kan er nog steeds niemand op. Ook de buurman niet ;).

Groeten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan