Verbinding maken op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

Ik probeer al een tijdje verbinding te maken met mijn server vanop afstand. De poort staat open en is geforward (wat een woord), en poort scanners geven aan dat hij bereikbaar is. Alleen nu ik verbinding wil maken met bv. een remote servertje, of icecast, of dit of dat... Lukt het niet. Ik heb dan maar een kleine winsock-server geprogrammeerd, en wireshark laten checken (programma om alle netwerkverkeer te bekijken). En wanneer ik verbinding wil maken, geeft wireshark dit aan:

34q7io0.jpg

16kx2kp.jpg

Iemand die me kan helpen?

Mvg,
murdoch201

Misschien dat een netsh winsock reset wil helpen? Weet niet heel erg goed wat dit doet, misschien heeft iemand hierover meer informatie voor mij.

Daar valt helaas weinig uit op te maken.

Je externe IP is 91... er komt een request binnen op poort 101. Die wordt vervolgens doorgestuurd naar de interne poort 2034 op ip adres 192.168.1.11

Waar heb je gemeten met wireshark? op 192.168.1.11 ?

Gescant op 192.168.1.11 idd. Maar hij stuurt naar 2034 door? Dat hoort ie normaal niet te doen... Ik heb overal 101 ingesteld

Dat is toch echt wat in je scan staat ;) destination port 2034. Dat kan overigens een negotiated poort zijn afhankelijk of dit de eerste verbinding is of een vervolg verbinding.

Hmmm, heb eens gewisseld naar 2034... Niks. Terug naar 101 dan, en het werkte ineens! Bedankt voor de hulp lol

Oeps, toch nog 1 probleempje...

Als ik een webpagina wil bekijken, (van bv. Cool Remote, of Icecast) lukt het niet. Anders krijg ik perfect verbinding met een servertje van buitenaf, maar ik zou ook graag webpagina's willen zien.

Kun je iets beter uitleggen wat je precies bedoeld? Je probeert toch van buiten op je eigen server te komen? Ik begrijp niet goed wat dat met een webpagina heeft te maken

Jah, dat is gelukt. Maar wat ik ook wil is dat ik bv. via http://ip:101/ een webpagina kan bekijken (bv. statuspagina van dat servertje). Cool Remote werkt bv. ook in webbrowsers, door gewoon naar dat IP te gaan. Maar hij geeft gewoon "webpagina kan niet worden weergeven" aan.

Dat is functionaliteit die de server moet bieden. Ik kan daar dan ook niet goed mee helpen. Mogelijk is er een tweede pport voor die functionaliteit nodig.

Wel, ik heb IIS nu geïnstalleerd... Die heeft zijn hele eigen poort gekregen. Intern werkt het perfect, extern staat de poort ook open (gescand), maar hij meld gewoon "De webpagina kan niet worden weergegeven".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan