Verbinding met de router: alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikeltje89

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Ik heb mijn laptop helemaal opnieuw geïnstalleerd en nu kan ik via de router niet meer op internet. Andere laptops kunnen het wel, dus het probleem ligt bij (de instelleingen) van mijn laptop. Ik heb verbinding met het draadloze netwerk, maar de toegang is alleen lokaal.

Als ik op probleem oplossen druk komt er te staan: "De modem of router is niet beschikbaar"

Ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit!

Wie kan mij helpen, alvast bedankt!

Ga naar Start > Uitvoeren > cmd > type in: tracert www.google.com Krijg je resultaten terug? Anders zou je hem handmatig in moeten stellen. Ga naar Start > Uitvoeren cmd > type in: ipconfig/all Nu krijg je een hele hoop resulaten, laat dit schermpje open staan. Configuratiescherm > Netwerk en internet > Netwerkverbindingen > Kies je draadloze netwerk en doe vervolgens rechtermuisknop. Selecteer (TCP/IPv4) en klik vervolgens op "eigenschappen". Wanneer je dit hebt gedaan kun je hem handmatig instellen.

Klik op "Het volgende ip adres gebruiken".
Ip adres: (Zie dat schermpje dat je open hebt laten staan: Er staat ergens IPv4 adres: xxx.xxx.x.xx vul dat in (bij jouw staan er cijfers achter natuurlijk).
Subnetmasker: (Zie dat schermpje dat je open hebt laten staan: Er staat onder jouw IPv4 adres, Subnetmasker: xxx.xxx.xxx.x vul dat in (bij jouw staan er cijfers achter natuurlijk).
Standaard gateway: (Zie dat schermpje dat je open hebt laten staan: Daar staat ergens "standaard gateway" xxx.xxx.x.x vul dat in (bij jouw staan er cijfers achter natuurlijk).

Dan gaan we na het volgende toe:
Vink aan: "De volgende DNS servers gebruiken"
Daar vul je in: (Zie dat schermpje dat je open hebt laten staan: Daar staat ergens "DNS-servers" xxx.xxx.x.x vul dat in: (bij jouw staan er cijfers achter natuurlijk).
Vervolgens heb je:
Alternatieve DNS server: Deze kan je invullen door dezelfde stap als hierboven, je pakt alleen het tweede adres. Als je geen adres hebt, vul je niks in.

Succes!

Bedankt voor het meedenken! Aan die link heb ik niet veel, de instellingen van de router kloppen allemaal, de rest van de laptops werken daar ook prima mee. Ik heb ook geprobeerd om de gegevens handmatig in te voeren maar dat is ook niet gelukt, ik krijg nog steeds de melding dat de modem of router niet beschikbaar is.

Het beveiligingstype is WPA2-personal, dat staat ten minste bij de instellingen op mijn laptop. Bij de instellingen van de router staat bij beveiliging: WPA2/WPA gemengde modus, dat zie ik als ik mijn IP invul in mijn browser...

Heb je de updates geïnstalleerd? Service pack 2 ondersteund volgensmij pas WPA2 wachtwoorden. Heb hier ook een laptop gehad (Compaq) werkte pas na een windows udpate. Succes!

Ik neem aan dat je over Windows XP praat, Geengezeik?

Maikeltje89, heb je de nieuwste drivers van de WLAN module, en op welk kanaal staat de router te zenden?
Als je het kanaal kan kiezen in de eigenschappen van je WLAN module, dan kun je deze het beste gelijk zetten op het kanaal waar de router op uitzendt voor optimaal signaal.

Je kan ook bij het configuratiescherm onder Energiebeheer naar het energieplan gaan wat nu geselecteerd is, en dan bij geavanceerde instellingen naar beneden scrollen naar WLAN, en dan bij beide (accu en stroom) op Maximale prestatie zetten.

Het kanaal van de router bij de standaardinstellingen van WLAN staat op automatisch en ik neem aan dat ik de nieuwste versie heb. Hij heeft al (denk ik) alle updates gedaan sinds ik mijn laptop opnieuw heb geïnstalleerd. De prestaties staan allemaal op maximaal.

Het lijkt wel of ik toegang heb tot de router (verbinding: alleen lokaal) maar dat de router er daar een rem op gooit zodat ik geen toegang tot internet heb..

Oke het was dus wel een verouderde versie van het stuurprogramma! Ik heb de nieuwste versie geïnstalleerd en kon gelijk op internet!

Bedankt allen! :D

Mooi dat de stap van Muchacho NL post #8 heeft geholpen. Markeer je dit topic even als "Opgelost!"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan