Verbinding met emailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Namens een buurman het volgende probleem.

Jij werkt met Windows XP en gebruikt Office XP met Outlook.

Al tijden heeft hij problemen met mail ophalen. Soms, niet altijd. Het komt dus ook voor, dat alles van opstarten tot afsluiten goed gaat. Maar te vaak zegt PopTray (een programma om te zien wat voor mail er op de server komt, dus voordat het door Outlook is binnen gehaald), dat er geen verbinding kan worden gemaakt. En dat blijft zo, wat hij ook probeert. Hij moet dan de computer opnieuw opstarten, waarna het vaak weer wèl lukt. Soms gaat het al direct de 1ste keer na opstarten verkeerd, en soms pas na een onbepaalde tijd. Het ligt niet aan PopTray zelf, want ook Outlook kan dan geen verbinding (meer) maken. Zodra het één keer mis is gegaan, is opnieuw opstarten van de computer de enige mogelijkheid. Het lijkt wel, alsof er dan iets mis gaat bij het verbinding maken, waarna de verbinding open blijft staan.

Tijdens zijn speurtocht is het hem één keer gelukt om alsnog verbinding te maken zonder de computer opnieuw op te starten, en dat was nadat hij Norton buitenspel had gezet. Norton was ook de enige mogelijke oorzaak die hij kon verzinnen, wat ook door zoeken op Google zo'n beetje werd bevestigd. Wel in algemene zin, want specifiek dit probleem ben ik nergens tegengekomen. Dus heb ik Norton helemaal opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, zonder resultaat.

Het lijkt te maken te hebben met het mailprotocol van Windows zelf (MAPI), maar hij heeft nimmer enige MAPI-toepassing geïnstalleerd.

Wie weet in welke richting we moeten zoeken?

In welke richting je moet zoeken weet k niet :confused:

Ik weet wel dat je 1ns moet proberen of het probleem nog steeds bestaat als je de mail scan functie uitschakelt...

Misschien geeft dat een trap in de juiste richting :)

Ik zoek nog even verder op google :)

Succes :thumb:

Hallo Topmas,

Dit heb ik inderdaad geprobeerd naar aanleiding van een suggestie hierover op de site van Symantec, maar helaas zonder gewenst resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan