Verbinding met extern bureaublad windows 7 home premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenJK

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hallo,

Ik heb Windows 7 Home Premium geinstalleerd op een laptop waar XP op stond.

De computer wordt gebruikt om vanaf verschillende locaties met een extern bureaublad te verbinden.

Op windows XP werkte dat, maar in Windows 7 lukt het me niet meer. Ik krijg de melding:

Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt vanwege 1 van deze redenen: ...
(3 redenen)

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik zag wel iets staan dat dit met Home Premium niet kan ofzo?
Klopt dat? En hoe ga ik daar omheen?

Dit moet morgen helemaal werken, omdat de persoon waarvan de laptop is dan op vakantie gaat, en erbij moet kunnen.

Alvast heel erg bedankt!!!

PS:
Ik heb een IP adres + poort, en een gebruikersnaam en wachtwoord.

Hallo,
Bedankt, maar de link in dat filmpje werkt helaas niet meer.

Jeroen

vreemd ik kom hier uit > klik <

Dat is hetzelfde

En als ik Windows upgrade naar ultimate of professional? En de oude terugstuur?

***MS

Windows 7 Home Premium beschikt niet over de functie om als host voor Remote Desktop (Extern Bureaublad) te kunnen dienen. Dit is pas beschikbaar vanaf Windows 7 Professional.
Naamloos.png

Toelichting bij de illustratie:

"Act as a host for Remote Desktop Services" --> "Als host kunnen dienen voor Extern Bureaulbad" = Of het mogelijk is om via Extern Bureaublad de computer te kunnen bereiken.
"Multi-display Remote Desktop Connection" --> "Meerdere schermen gebruiken met een Extern Bureaublad sessie" = Of het mogelijk is om meerdere schermen te gebruiken met de Extern Bureaublad sessie.
"Aero glass remoting" --> "Doorsturen van het Aero thema" = Of het mogelijk is het Aero thema te gebruiken met de Extern Bureaublad sessie (alleen van toepassing bij RDP 7.1!).
"Audio recording over Remote Desktop Connection" --> "Geluid opnemen binnen de Extern Bureaublad sessie" = Of het mogelijk is geluid op te nemen binnen de Extern Bureaublad sessie.

Voor meer informatie over de verschillen tussen de edities van Windows 7 klikt u hier (Engels!): http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions#Comparison_chart.

En als ik Windows upgrade naar ultimate of professional?

Dan wel dus ;).

Laatst bewerkt:
Kan dat met Windows anytime upgrade? Zijn die codes ook ergens anders te koop? Beetje heel erg duur

Net zo duur als een schone versie daarvan kopen. Slaat echt helemaal nergens op.

Zou deze nog te ruilen zijn? Heb hem vandaag binnengekregen van centralpoint.nl.

Hoo! Niks kopen! We lezen niet goed jongens. De TS gebruikt de laptop niet als host maar als client. Hij heeft een IP, poort, gebruikersnaam en wachtwoord. Hij probeert vanaf verschillende locaties te verbinden naar de server.

De RDP-client is op alle Windows 7 versies beschikbaar, dus ook op Premium. Om de Host te draaien moet inderdaad Professional of Ultimate worden gekocht, maar daar gaat het in dit geval niet om.

De fout zit dus ergens anders...

Jasper

Jaspertjeh. Goed gezien.

RDP naar buiten zou in de regel moeten werken. Vraag aan TS is of hij de RDP uit werkend heeft gezien. En ander probleem kan het kiezen van het poortnummer zijn. Hoe heb je dat gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan