Verbinding met extern bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Een vraag die me al wat langer bezig houdt:
Ik heb twee PC's, beide XP Prof. SP2, alle updates enz.
Ze zijn onderling verbonden in een werkgroep, ik kan dus schijven en printers delen. Ook kan ik de gedeelde ADSL-verbinding op de ene gebruiken op de andere.
Alles lijkt dus goed te zijn.

Ik wil graag op de ene PC de desktop zien van de andere. Op mijn werk lukt dat ook m.b.v. Remote Desktop oftewel in de Nederlandse versie: Verbinding met extern bureaublad.
Als ik dat echter thuis probeer dan kan ik wel de hostnaam en gebruikersnaam van de andere PC opgeven, maar dan komt de foutmelding: Kan u niet aanmelding vanwege een accountbeperking.
De accounts op de beide machines hebben een verschillende naam, zijn beide beheerder van de PC.
Wat doe ik fout?
Wie heeft hier ervaring mee?

Heeft het account toevallig geen wachtwoord?

Standaard mogen beheerdersaccounts niet extern worden uitgevoerd wanneer ze over geen wachtwoord beschikken.

Reactie:

Beide hebben inderdaad geen wachtwoord.
Dus dat zou volgens jou een must zijn?
Ik zal het gelijk proberen.

Yes!

Nou, dat was het dus inderdaad. Hardstikke bedankt.
Ik heb het nog nagezocht, maar dit heb ik in de help niet kunnen ontdekken. Nogmaals bedankt.

Re: Yes!

Geplaatst door jagert
Nou, dat was het dus inderdaad. Hardstikke bedankt.
Ik heb het nog nagezocht, maar dit heb ik in de help niet kunnen ontdekken. Nogmaals bedankt.

Graag gedaan hoor :thumb:.

Als het goed is staat dit ergens opgegegeven bij je beleidsinstellingen (je kunt het namelijk omzeilen).

Mooi dat het is opgelost :thumb:.

Pas je de status van de vraag nog even aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan