verbinding met nas erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste ..

ik heb een NAS van seagate gekocht (blackarmor 220). deze gebruik ik voornamelijk voor de opslag van films.
het probleem is nu dat de verbinding met de nas erg traag is. het kopieren van een film gaat met maximaal 4-5mb/s, dit terwijl ik 60mB/s internet heb en probleemloos downloadsnelheden van 9mb/s haal. ik kan een full hd film dan ook niet normaal kijken omdat deze constant vast komt te hangen.
mijn vraag is of iemand een idee heeft hoe het kan dat de nas zo een trage verbinding heeft? ik heb dezelfde nas eerder gehad (maar verkocht), maar toen werkte deze prima (weliswaar op een andere router). de kabel is een cat5, en ik heb tevens geprobeerd de nas aan te sluiten op de kabel waarmee ik altijd op de pc download (waarmee ik dus makkelijk 9mbs haal). ook heb ik geprobeerd alle poorten open te gooien en firewall uit te schakelen.

ik heb geen idee wat ik nog kan proberen, maar het lijkt me vrij onlogisch dat ik wel met 9mbs kan downloaden, maar de nas max met 5mbs kan kopieren naar mijn pc?

iemand een idee?

alvast bedankt

Probeer t eens in een andere poort van de router, zo raar zijn, maar ik heb dat probleem ook. op poort 1 haal k hogere snelheden dan op 2... :s

want als het met de vorige router goed werkte zou k t probleem daar zoeke.

Laatst bewerkt:
Haal je niet Megabit en megabyte door elkaar? 9 megabit met je internet is traag, maar niet raar. 9 megabyte kan niet, 60 / 8 = 7.5 megabyte is het maximaal haalbare. Daarnaast is het downloaden van een film niet te vergelijken met het kopieren van of naar je nas. Laten we er even vanuit gaan dat je megabyte bedoelt voor je NAS, dan is 5 MB/s niet zo snel maar ook weer niet raar. Ervanuitgaande dat je 100Mbit netwerkpoorten hebt, dan haal je max 12 MB/s over je netwerk. Denk daarbij dat er waarschijnlijk nog wat meer verkeer over je netwerk gaat, dan lijkt alles vrij normaal.

Wat je eens kunt proberen is je poort op 100Mbit full duplex te zetten of juist auto negotiating (nog beter zou zijn 1000Mbit/s. als je kaart dat ondersteunt)

@ginojo, maakt geen verschil. heb het via meerdere kabels geprobeerd die op verschillende poorten aangesloten zijn
@error53, zoals ik al aangaf haalde ik met dezelfde NAS en een andere router wel snelheden boven de 20mb/s. en ik haal megabyte en bit niet door elkaar, de op de pc aangegeven snelheid van het kopieren stond bij de oude nas op 20mb/s en op bepaalde momenten zelfs hoger. bij deze nieuwe router haal ik veel lagere snelheden. aangezien de router het enige is dat anders aan de setup lijkt het me niet dat het aan iets anders dan mijn router ligt.

aangezien de router het enige is dat anders aan de setup lijkt het me niet dat het aan iets anders dan mijn router ligt.
nee, idd... mag ik vragen wat vor een router je hebt?:confused:

uhm, zon standaard ding dat je bij snel upc internet krijgt, ben momenteel niet thuis maar het was iets van een thomson wg blabla 800 zoveel, maar ik ga het morgen even nakijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan