Verbinding met router kwijt na 10 à 15 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HanzieG

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Heb een Belkin router F5D6231-4 van 2 jaar oud. Draadloos zijn een laptop (via Linkssys) en desktop (via Belkin pci) aangesloten. Heeft het altijd goed gedaan. Sinds enkele weken is het ellende. Na 10 tot 15 minuten verlies ik steeds de verbinding. Herkenning (naast dat de verbinding weg is): het WAN-ledje knippert dan heel snel.

Ik heb geprobeerd om nieuwe WEP-beveiliging in te stellen, andere kanalen te kiezen, maar steeds hetzelfde. Het enige wat tijdelijk werkt is de (erg warme) stekker van de router uittrekken, 30 seconde te wachten en weer insteken. Dan kunnen we weer een kwartier aan de slag. Met geluk.
Op het moment dat ik een bekabelde verbinding met de router maak, geeft 'ie ook aan dat de draadloze verbinding weer in de lucht is. Haal ik 'm los, ben ik 'm weer kwijt.

Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? :confused:

kan aan je dns adress liggen die verranderd is door je internet provider

voor het dns adress:
sluit je internetkabel direkt op je pc aan zonder het router
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > klik op de knop details > bij dns servers staat het dns adress 1e en 2e op papier zetten ze staan vaak niet hetzelfde

voor het router adress:
je router op je pc aansluiten
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > standaar gateway (192).xxx.xxx.xxx is het adress van je router die moet je bij internet explorer moet invullen. let op je router moet aangesloten zijn als je dit adress invult opschrijft op papier anders krijg je een ander verkeerd adress.

zie bijlage adressbalk in explorer http://www.helpmij.nl/....... staat er daar moet je je standaard gateway adress intypen dan heb je toegang tot je router:thumb:

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    26,7 KB · Weergaven: 49
StoneyCity zei:
kan aan je dns adress liggen die verranderd is door je internet provider

Ik heb een abonnement bij @home, die maakt geloof ik gebruik van dynamische verbinding. Is dat DNS?

ik heb toevallig ook @home er staat een hele uitleg daarboven:thumb: en een router ook

StoneyCity zei:
ik heb toevallig ook @home er staat een hele uitleg daarboven:thumb: en een router ook

Dank je, klinkt goed, ik ga het vanavond proberen!!!! :thumb:

upsidaisy zei:
Heb je ook al eens gedacht aan nieuwe firmware ?
daar ligt het niet aan denk ik kan wel, @home veranderd heel soms (1 keer per jaar) de dns adress, heb ik meegemaakt de verbinding valt dan uit voor een paar minuten en dan doet ie het weer en dan weer niet.:thumb:

StoneyCity zei:
daar ligt het niet aan denk ik kan wel, @home veranderd heel soms (1 keer per jaar) de dns adress, heb ik meegemaakt de verbinding valt dan uit voor een paar minuten en dan doet ie het weer en dan weer niet.:thumb:

Ik heb geprobeerd de handelingen uit te voeren om de DNS-adressen op te zoeken, maar wanneer ik mijn laptop direct op het modem aansluit en krijg ik geen DNS-gegevens te zien. Aangegeven wordt dat LAN geen of beperkte verbinding heeft. Ik bedenk dat ik misschien de computernaam niet goed heb ingesteld in de router (kleine letters ipv hoofdletters), en de oorspronkelijke laptop is inmiddels vervangen en heeft een andere computernaam dan wat @home nodig heeft (C-nummer van @home). Dus bij direct aansluiten op het modem herkent @home de computernaam misschien niet.
- Ik las net op site van @home dat je je DNS-gegevens kunt verversen via ipconfig/flushdns. Dat heb ik ook nog niet geprobeerd.

Laatst bewerkt:
:eek: en als je de computer opnieuw opstart zie je de dns dan wel? werk je met windows xp? staat de computernaam ook in je pc ingevoerd? als dit niet het geval is pakt het de dns adress niet op als je de modem direct op je pc aansluit denk ik computernaam in windows invoeren raadpleeg de @home handleiding de werkgroep moet als @home ingesteld staan op router hoeft een werkgroep er niet bij:thumb:

Ondertussen doet mijn router het al dagen uitstekend (zonder DNS-gegevens in te voeren, dus daar zal de oorzaak niet liggen verwacht ik), misschien omdat de buren op vakantie zijn en hun netwerk mij teveel stoorde. Inmiddels heb ik nogmaals het kanaal veranderd... eens zien wat er gebeurt wanneer zij terugkomen...

Aanvulling: het is gewoon blijven werken, dus bij mij was de oplossing om stuk voor stuk alle kanalen te proberen.

Laatst bewerkt:
Firmware

upsidaisy zei:
Heb je ook al eens gedacht aan nieuwe firmware ?
Yep, het was uiteindelijk de firmware! Maar als ik die na inloggen in de router wilde ophalen, kwam er niets te staan, dus was geen update nodig dacht ik. Maar via de helpdesk in de VS kreeg ik een link naar de juiste firmware op internet.

:thumb: Mijn TIP: Heb je een Belkin router en je hebt technische hulp nodig: stuur een mail naar de amerikaanse helpdesk: usnetsupp@belkin.com . Binnen 24 uur heb je een goede reactie terug! Werkt veel beter dan de telefonosche helpdesk in NL. Je moet natuurlijk wel een woordje engels kunnen typen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan