Verbinding met router, maar geen internet na enkele seconden?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

guesthouses

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Heb al enkele maanden m'n router en maaK verbinding met pc en een laptop, geen enkel problemen.

Nu nieuw laptop (enige met vista) gekocht en probeer verbinding te maken met rooter met beveiliging-> werkt niet.

Reset de rooter (zonder beveiliging dan) en ik kan verbinding maken met router->en internet voor welbepaald een 10-tal seconden. dan geen internet meer maar wel nog verbinding met router.

Kan wel probleemloos surfen op het internet via een verbinding in de buurt.

Mijn verbinding is via kabel, verbinding in de buurt is via adsl.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

En als je de nieuwe vista laptop via kabel aansluit op de router ?

Welk type router heb je trouwens ?

Is de router dan nog wel te benaderen op zijn eigen IP-adres ?

Zelf heb ik laatst een Netgear WNR854T gekocht die ook steeds de verbinding verliest. Bedraad, draadloos en de router-interface werkt niet meer. Deze ga ik dus binnenkort omruilen voor jawel een... D-Link DIR-655 :o
Eerlijk gezegt hoop ik dat ik deze problemen niet nog een keer krijg.

Ondertussen zullen we jou probleem proberen op te lossen :thumb:

Dan zou ik dus denken dat het draadloos gestoord wordt door iets. Zijn er meer mensen in de buurt met een draadloos netwerk, zo ja dan moet je even controleren op welk kanaal zij zitten (kan met Inssider). En dan zelf 2 kanalen verderop gaan zitten.
Ook kan aan apparaat de storing veroorzaken (telefoon bijv.)
Welke firmware gebruik je trouwens ? De NL site van D-Link loopt namelijk nog wat achter.

Laatst bewerkt:
Firmware Version: 2.20EU

Geen telefoon die kan storen, heb wel een andere verbinding gevonden die op hetzelfde kanaal zit.

We werken ook met 2 pda's hier bij ons -> hebben hier ook geen enkel probleem mee.

Nou ik heb even gezocht en ik zie een 2.21 firmware voor jouw type op de zweedse site.

Dit staat er nog bij:
This firmware is a workaround for connection issues reported by some Internet service providers that does not yet fully support RFC2132

Lijkt me trouwens niet dat dit er mee te maken heeft, maar het valt te proberen. Valt me wel op dat de D-Link websites allemaal andere firmware versies voeren, niet echt handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan