Verbinding met router verloren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Beste allen,

Wie kan mij met het volgende probleem helpen :

Ik heb in mijn thuissituatie 3 computers en een laptop en ga via een Netsys router het internet op.
PC 1 werkt perfect met een ethernetkabel aan de router gekoppeld.
PC 2 werkt goed met de ethernetkabel maar kan via de recent ingebouwde wifi kaart geen verbinding met het netwerk maken (ontvangt wel sterk signaal).
De laptop kan via zijn ingebouwde wifi kaart geen verbinding meer met het netwerk maken (heeft gewoon goed gewerkt). Zodra ik de ethernetkabel aansluit kan ik wel het internet op maar slaat de laptop na een paar minuten helemaal vast. Het lijkt wel of hij een signaal van de router krijt dat dit veroorzaakt, want zonder de ethernet-router verbinding blijft hij gewoon draaien.
Ik heb bij een computershop al een andere (nieuwe) router aangesloten en hier is dan weer een ander porbleem : hij kan wel verbinding maken met het netwerk, maar kan daarna geen enkele site openen.

Het vreemde is dat PC2 en de laptop dus gewoon goed draadloos gewekt hebben, maar op hetzelfde moment geen verbinding meer konden krijgen.

Ik ben completely lost, welk genie helpt mij uit de brand ???

Alvast zeer bedankt voor goede tips.:thumb:

Hallo,

Zit die nieuwe draadloze router direct aan de telefoonlijn of zit er eerst nog een andere router/modem tussen?

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

Vervinding met router - opgelost

Beste allen,

Mijn problemen zijn opgelost en wel als volgt :
Mijn laptop blokkeerde niet meer nadat ik een aantal programma's gedeïnstalleerd had.
Het probleem met de router was verholpen toen ik in de wifi settings de station access list het vinkje weggehaald had bij : turn access control on. Blijkbaar had ik onszelf dus afgesloten door dit vakje aan te vinken. Dom, dom, dom.

Beste groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan