verbinding met router weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitser

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Hi guys,

Ik heb mijn oudere pc (Intel Pentium 2,4 GHz) geformateerd en Windows XP Home Edition opnieuw geinstalleerd. Ik had voordien draadloos verbinding via mijn router (Netgear type WNR834), maar die verbinding is weggevallen en ik krijg hem niet terug. Heb van alles geprobeerd maar krijg de draadloze verbinding met mijn router niet aan de praat. Het rare is dat ik wel met andere draadloze netwerken verbinding krijg, maar ik kan daarmee niet het internet op.

Mijn netwerk is alsvolgt geconfigureerd:
kabelmodem Ziggo
router Netgear
pc1 met draadverbinding (werkt perfect)
pc2 met draadloze verbinding (werkt dus niet)

Kan iemand mij helpen??
Blitser

In de veronderstelling dat je XP is bijgewerkt (updates) en stuurprogamma juist is geïnstalleerd (WLAN adapter) beveiliging juist hebt ingesteld, probeer dan eens de stroom eerst van je modem af te halen, wachten tot alle ledjes weer branden en aansluitend de stroom van je router afhalen. Een minuutje wachten.
Instellingen even nalopen (o.a. beveiliging)met een utp (netwerk) kabel, die je vast wel hebt computer opnieuw opstarten, en met een beetje mazzel gaat hij weer.

Hi Coenraad,

Dank voor je reactie!
Mijn XP is niet geupdate omdat ik geen internetverbinding heb....
Hoe kan ik zien of de WLAN adapter juist is geinstalleerd?
De overige zaken heb ik reeds geprobeerd...

Blitser

Kijk eens naar je configuratiescherm->apparaatbeheer.
Bij ethernetadapters staat er wellicht een geel uitroepteken. Als dat het geval is, is je stuurprogamma van je draadloze adapter niet goed ge:installeerd.
Hang hem aan de draad waar je die andere hebt staan, updaten en aansluitend naar de site van de fabrikant een stuurprogamma downloaden.

Er staat inderdaad een geel vraagteken bij de ethernetcontroler. De stuurprogramma's zijn niet geinstalleerd. Ik krijg dat ook niet voor elkaar omdat ik geen internetverbinding heb. Is er een andere truc om dat te doen? Kan ik bijv. deze pc (pc2) met mijn andere pc (pc1) verbinden om toch verbinding te krijgen? PC1 is met kabel aan de router verbonden. Overigens, als ik die kabel op pc2 zet werkt het ook niet...
Blitser

Je bedrade netwerkadapter is ook niet geinstalleerd.
Ga naar de site van je pc als het een compleet systeem is, bv. Dell of HP of ....
Uiteraard met behulp van je internetaangesloten pc. Zoek daar naar de stuurprogamma's van je apparatuur, downloaden en op bv. een usb stickje zetten, of op een schijfje branden.
Als het een samengestelde pc is, afzonderlijk naar de fabrikanten van je apparatuur op zoek gaan, en de gewenste stuurprogamma's downloaden.
De pc's kun je wel verbinden met een crossover kabel, moet echter wel je ethernet adapter werken.

Beste Coenraad,

Dank voor je advies! Ga het proberen op die manier.
Blitser

ALs je de kabek van de modem rechtstreeks op PC 2 zet wel even de stroom van je modem eraf ( paar seconden is voldoende )dan heb je wel verbinding. Bij mij werkt het , sucses

Beste Regis,
Dat werkt niet... Maar ik pak het probleem radicaal anders aan.
Probleem gesloten.
Groet en dank allen.
Blitser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan