verbinding met server

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrucc

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2004
halloww, Het lukt me maar niet om online te komen met de server, ik gebruik zelf bulletproof, en dan heb ik een accounts gemaakt, look, upload, en voor mezelf, en dan ga ik kijken in het lookaccount als ie het doet en dan zie ik mun eigen lijst, en als ik dat account van de look account aan iemands ander geef dan doet ie het niet, bij de router heb ik het volgens mij wel goed in gesteld mijn router ip is: 192.168.2.1 en heb ik een nieuwe bij gemaakt voor de server en dat is: 192.168.2.2 en daar kon ik me zelf ook mee connecten maar als ik op www.mijnip.nl kijk dan is opeens mijn ip zo: 82.75.98.2, en als ze daar mee willen connecten dan doet ie het nog steeds niet heef hier iemand een oplossing voor??

heeeel erg bedankt alvast

Volgens mij bedoel je het volgende:

Je hebt een server aan een adsl/kabel verbinding, hierop draaie een ftp server, echter zodra je connect naar de ftp dan doet ie het niet.

Oplossing:

Je hebt een intern en een extern ip adres, die 82. is je externe adres, als mensen dit intypen komen ze bij jouw server/router uit. Vanaf de modem (indien adsl) of router krijg je een intern ip adres bv 10.0.0.1 of 192.168.0.1.
Wat er nu moet gebeuren is het koppelen van deze 2 netwerken, zodat iemand van buitenaf toegang krijgt op het interne netwerk.
In je modem/router moet je je NAPT of portforwarding (ja heeft meerdere namen) instellen op een dusdanigfe manier dat poort 21 (eigenlijk ook 20 maar hoeft meestal niet) van buiten naar binnen gerout wordt.

Vervolgens in je firewall als je die hebt poort 21 trusten (immers er zit een wachtwoord beveiliging achter) en dan zou het moeten werken.

halloww,

in de router staat volgens mij niet zoiets:

dit is het configuratie scherm ervan:

naamloos18.jpg

bij virtual servers heb ik het ingestelt dit ip adres: 192.168.2.2 en daar heb ik dan port 21-->21 ingesteld en tcp gedaan

DAt gedeelte van virtual servers moet idd goed zijn, heb je een firewall op je ftp server staan ? Zo ja szet hem eens uit (kortstondig) en probeer nogmaals.

het is heel gaar, ik kan mij connecten op dezelfde pc met deze ip: ftp://look:look@192.168.2.2:21 daar kan ik zien wat er op mun eigen ftp staat maar daar kan niemand anders op kijken, ze zeggen dat dat een verkeerd ip is en op ftp://look:look@82.75.98.2:21 doet het ook niet zeggen ze, en ook niet bij mij. maar als ik de server online gooi met bulletproof zegt hij dat het online staat op: 30-6-2004 20:10:37 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.2.2, on port 21

en ik heb de firewall gedisabled

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan