Verbinding met USR router verbreekt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

yves12

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Ik heb thuis een netwerk met een usr 8054 router/accesspoint. Hierop zijn enkele pc's aangesloten via kabel en mijn nieuwe laptop draadloos.
Ik had met mijn vorige laptop al problemen dat mijn verbinding om de haverklap wegvalt. ik dach dat dit zou opgelost zijn met een nieuwe laptop met ingebouwde wifi (packard bell) maar het is precies nog erger. Als ik de laptop opgestart heb, dan kan ik een tijdje surfen, maar eens de laptop in standby gegaan is, dan valt de continue de verbinding weg zodat het surfen onmogelijk wordt. Soms heb ik dit ook zonder dat ik in standby gegaan ben.
Ik blijf echter wel een icoontje hebben dat er verbinding is met het draadloze netwerk, maar raak niet op het net of kan niet pingen naar een andere pc.

Ik heb nu dit weekend de router vervangen door een usr accesspoint maar de problemen zijn net hetzelfde.

Heeft iemand soms een oplossing voor dit probleem?

THX

Deze computer, Eigenschappen, tabblad hardware, knop apparaatbeheer, zoek je netwerk-netwerkkaart op.

Rechtermuis - eigenschappen

tabblad energiebeheer

Haal vinkje weg bij: Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Thx,
dat ga ik deze middag onmiddelijk eens proberen. Hopelijk is dit de oplossing.:thumb:

Deze computer, Eigenschappen, tabblad hardware, knop apparaatbeheer, zoek je netwerk-netwerkkaart op.

Rechtermuis - eigenschappen

tabblad energiebeheer

Haal vinkje weg bij: Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

deze optie staat niet bij mijn draadloze netwerkkaart, enkel bij mijn gewone netwerkkaart :confused:

Als het een USB ding is, dan dezelfde stappen, maar dan voor de USB-roothub waar die op aangesloten is. Desnoods bij alle USB-gerelateerde apparaten die je vindt uitzetten (overal waar dat tabblad maar beschikbaar is).

Tijs.

Als het een USB ding is, dan dezelfde stappen, maar dan voor de USB-roothub waar die op aangesloten is. Desnoods bij alle USB-gerelateerde apparaten die je vindt uitzetten (overal waar dat tabblad maar beschikbaar is).

Tijs.
Nope,

het is een netwerkkaart die ingebouwd zit in de laptop (packard bell s4 series).

type netwerkkaart: Intel Pro/Wireless 2200BG
type accespoint/router : usr8054

ook zelfde probleem met een ander accesspoint van usr

Kijk eens hier op de site van Packard Bell. Goede tips!!!

hier

Tijs.

Kijk eens hier op de site van Packard Bell. Goede tips!!!

hier

Tijs.

Dat bracht me inderdaad al een heel eind verder, maar het was nog niet helemaal 100%

Ik heb op de site ook meteen de laatste drivers gedownloaded voor de netwerkkaart en ze geinstalleerd.
Nadien kon ik voor het eerst meer dan uur non-stop op het net.
Deze avond probeer ik het opnieuw en laat ik iets weten.

Alvast bedankt voor de hulp. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Het blijkt dat er ook een nederlandstalige versie van die tips is, gewoon het /se/ in mijn vorige geposte link vervangen door /nl/... :) :) :)

Voor de liefhebber: Op dezelfde pagina staan onderin nog meer links, o.a. naar de drivers, bij Related Items.
Gewoon het '>' klikken waar je geïnteresseerd in bent.

hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan