Verbinding met verkeerde netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

HANBOZAL

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Ik heb een nieuw Speedtouch modem van KPN. De vorige had veel storingen. Voorheen had ik voor mijn ADLS een BelkinG54 router. In de lijst beschikbare draadloze netwerken staat de Speedtouch. Als ik verbinding maak komt er een verbinding tot stand met een daarvoor niet bekend netwerk onder de naam "DEFAULT". De verbinding daarmee is erg traag en deze kan ik nergens op de Laptop in de netwerkverbindingen terugvinden. Ik heb in het <conf.scherm><netwerkverbindingen><draadloosnetwerk> alle voorkeursnetwerken verwijderd en opnieuw voor de Speedtouch gekozen. 2 andere pc's in huis draaien probleemloos rechtstreeks op de Speedtouch. Ik heb nu de Belkin weer aangesloten en dan werkt het, maar niet zoals het hoort.
KPN weet zich geen raad en de leverancier van de laptop (een FujitsuSiemens Amilo1310g) weet uiteindelijk geen ander advies te geven dan Windows XP opnieuw installeren.
Wie kan mij een andere suggestie aan de hand doen.

Hoi,

Zo, dat is nogal een 'drastische' want dat betekent een totale recovery (inclusief verwijderen en opnieuw aanmaken van de systeempartitie) want anders blijf je tóch met je oude instellingen zitten.

Ik zou het volgende doen:
De (driver van) de draadloze netwerkkaart verwijderen via het onderdeel hardware onder 'Systeem' in het configuratiescherm en opnieuw opstarten.
De netwerkinstellingen van je draadloze netwerkkaart worden dan namelijk ook verwijderd.
En wanneer je je notebook opnieuw opstart, wordt vanzelf je netwerkkaart weer gevonden en je driver geïnstalleerd.
De zoekactie voor draadloze netwerken is nu weer 'blanco'

wat ik tegenkwam is dat de gateway verkeerd stond ingesteld en hij daardoor met de vorige router verbinding probeerde te maken die ip 192.168.1.1 had en deze router 192.168.2.1
om dat te doen dient u te kijken onder de tcp/ip configuratie van de betreffende draadloze kaart in de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan