Verbinding met wireless router valt telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertmal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Beste,

Ik heb twee laptops. 1 met XP en 1 met Vista. Hiermee wil ik via een router (speedtouch 585 i V6) op het internet. Het netwerk is beveiligt via wpa. Met de laptop met XP is het geen probleem. Met de laptop met vista lukt het echter niet. Het betreft een hp pavilion 6214ea. Ik krijg wel verbinding als ik via Ethernet werk, maar niet via het draadloze netwerk. Af en toe lukt het wel, maar bij een volgende keer opstarten lukt het weer niet.
Hij ziet de router wel en komt dan niet verder dan beperkte verbindingsinstellingen.
Via DHCP of zelf een ipadres invullen maakt niet uit.

Wie heeft er evaring met deze combinatie of kan me helpen?

Groet
Gert

Nee dat helpt niets. Overigens is de hele boel al 10x opnieuw geconfigureerd en gereset.
Overigens werkt het zelfs bij de lan verbinding niet altijd even goed. Daar moet ik ook geregeld opnieuw opstarten. Volgens vista heeft het met de dns server te maken.

Groet
Gert

Ik heb op diverse fora wel gelezen dat er soms problemen zijn bij bepaalde combinaties van hardware en Windows Vista om WAP te gebruiken.

Maak er eens een WEP beveiliging van, eventueel in combinatie met Mac filtering en kijk hoe dat werkt.

Ik heb exact hetzelfde probleem... Al vanalles geprobeerd maar geen resultaat. (zie bv http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=715543&p=-1 voor meer info)

Mijn Router/modem is D-Link DSL-G604T en om de één of andere manier is Vista niet in staat om daar een constante,performante connectie mee te houden.... Heb al support request naar HP gepost, gezien ik een nieuwe Pavilion 8050 gebruik...

Tips zijn welcome because this sucks BIG TIME !

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb twee laptops. 1 met XP en 1 met Vista. Hiermee wil ik via een router (speedtouch 585 i V6) op het internet. Het netwerk is beveiligt via wpa. Met de laptop met XP is het geen probleem. Met de laptop met vista lukt het echter niet. Het betreft een hp pavilion 6214ea. Ik krijg wel verbinding als ik via Ethernet werk, maar niet via het draadloze netwerk. Af en toe lukt het wel, maar bij een volgende keer opstarten lukt het weer niet.
Hij ziet de router wel en komt dan niet verder dan beperkte verbindingsinstellingen.
Via DHCP of zelf een ipadres invullen maakt niet uit.

Wie heeft er evaring met deze combinatie of kan me helpen?

Groet
Gert

Had hetzelfde probleem maar dan met een LinkSys router. Op WPA beveiliging viel de verbinding steeds weg. Teruggezet naar WEP en dat werkte wel. Heb daarna nieuwe firmware op de router gezet, en toen was het probleem met WPA ook opgelost.

IP6 in Vista - deselecteren helpt

In Vista lijkt IP6 standaard geslecteerd. na deselectie is connectie veel stabieler. (Heb wel nog klin probleempje met auto-detectie van DNS adres)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan