Verbinding om onbekende reden mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hey allemaal,

Ik heb draadloos internet en ik zit met een probleem.
Ik wilde net m'n normale pc aanzetten maar ik heb geen internetverbinding. Terwijl ik dit gisteravond nog wel had. Het rare is daarna deze laptop heb opgestart en 1 meter verderop zit en wel gewoon internet heb.

Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan met de instellingen bij het afsluiten of opstarten, want normaal doet die het gewoon. Ik had dit laatst ook een keertje maar toen ging het vanzelf over :confused:.

Als ik diagnose en herstel doe dan laat die me repareren, maar dat loopt tot niets uit, ik krijg dan de melding: 'er is geprobeerd te repareren maar er bestaat nog steeds een probleem. Er is mogelijk een probleem met één of meer netwerkadapters van deze computer.'. Dan krijg ik als optie om de LAN-verbinding in te schakelen maar het betreft hier het wireless lan dus dat is geen oplossing.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,

Rick

Drivers opnieuw installeren, gaat dit niet, BIOS resetten.
Helpt dit niet - het is hard - Windows opnieuw installeren.

Drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, ik denk dat het probleem toch ergens anders ligt aangezien ik dit al eerder heb gehad en het gewoon over is gegaan.

Kun je me vertellen hoe ik de bios dan moet resetten? Welk onderdeel, aangezien ik em overclocked heb wil ik niet alles resetten :/

BIOS resetten om een wireless lanverbinding weer op gang te helpen? beetje rare oplossing lijkt me zo. Windows opnieuw installeren is te rigoreus voor een probleem als dit.

@ Gammort, ik neem aan dat je alleen geen verbinding met internet kan krijgen dus dat je wel gewoon vebinding hebt met je router.

vaak worden verbindingsproblemen juist veroorzaakt door corrupte DNS cache en/of Winsock instellingen.
je kunt proberen om de dns cache te spoelen (flushen)
doe dit: ga naar start->uitvoeren->typ in CMD, druk op enter
in het commandovenster typ in: ipconfig /flushdns

daarna kun je ook voor de zekerheid de winsock resetten
in het commandovenster typ in: netsh winsock reset
herstart de pc
succes

als je toch ook problemen hebt om verbinding te krijgen met je router. kun je proberen de router even uit te zetten en 30 sec. later weer aan zetten. soms kunnen verbindingen met routers op die manier herstelt worden ook al hebben andere computers op het netwerk gewoon verbinding met de router

ik heb de cmd commands geprobeerd, maar helaas geen succes. Ik zal nogmaals proberen om modem, router etc de hele mikmak te resetten, misschien helpt het.\

Gereset nu, thanx alles werkt :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan